Odpowiednia dieta bogata jest we właściwe składniki odżywcze. Są one dostarczane dostarczane organizmowi głównie poprzez jedzenie. Zajadamy się surowymi warzywami, pieczonymi w piekarniku frytkami z buraków, startą marchewką z jabłkiem, która wydziela smaczny sok. Wykorzystujemy przepisy z różnorodnych źródeł, aby urozmaicić swój jadłospis, ponieważ wiemy, że naturalne składniki zawierają więcej minerałów i mają większe znaczenie niż gotowe dania na wynos.

Często jednak zapominamy albo nie doceniamy znaczenia wody, herbat i ziół w procesie zrzucania kilogramów. Dodają one smaku mdłym daniom, ale też wspomagają procesy trawienne. Dobroczynnie oddziałują także na inne układy naszego organizmu. Dlatego warto zainteresować się herbatami, naparami ziołowymi i… wodą.

Woda sprawdza się zawsze w trakcie diety

Większość programów zgadza się odnośnie tego, że podczas odchudzania powinno się pić dużo wody. Ok. 2 litrów dziennie w zależności od tego, czy uprawiamy sport, czy intensywnie się pocimy, czy mamy innego rodzaju problemu mogące doprowadzić do odwodnienia. Jest to mniej więcej 7-8 szklanek dziennie. Wskazuje się, że najlepiej jest je wypijać przed posiłkiem – ułatwia to rozkładanie substancji dostarczanych w pokarmie, ułatwia ich wydalanie oraz zapełnia żołądek, zmniejszają potrzebę jedzenia większych porcji. Nie zaleca się natomiast wypijania jej bezpośrednio po posiłku, ponieważ może to zakłócić proces trawienia, osłabiając siłę kwasów żołądkowych.

Dostarczanie organizmowi wody to ważne zdanie, które nie powinniśmy lekceważyć. W 70% składa się ono właśnie z tego składnika. Warto jednak dbać o to, żeby była to woda czyta, a nie smakowa czy słodka. Podawana z sokiem czy lekko gazowana, może stanowić cenne uzupełnienie diety, jednak zawierająca nadmierną ilość substancji szkodliwych jedynie bardziej nam zaszkodzi.

Herbaty na odchudzanie vs. suplementy diety

Zaparzona zgodnie ze wskazówkami zawartymi na opakowaniu lub na stronie sklepu internetowego, sprawia, że możemy cieszyć się środkami odchudzającymi, które i dobrze smakują, i nie mają na nas złego wpływu.

Zielona herbata

Doskonale wpływa na trawienie, oczyszcza organizm i poprawia nastrój. Dzięki swoim właściwością i smakowi, jest jedną z najpopularniejszych odmian z tego gatunku. Można ją kupić w sklepach w różnych wariantach smakowych. Dlatego, nawet jeżeli nie odpowiada nam smak samej zielonej herbaty, możemy wypróbować inny aromat. Warto ją pić, ponieważ chroni organizm przed toksynami i świetnie poprawia nastrój.

Biała herbata

Jest uważana za jedną z najzdrowszych, ponieważ jest najmniej przetworzonym produktem, jaki znajduje się na rynku. Sprawia to także, że jest najdroższa i trudno dostępna. Zawiera jednak wszystkie właściwości swojego gatunku w największym stężeniu: pobudza, oczyszcza, relaksuje, wzmacnia i regeneruje. Jeżeli jest dobrze zaparzona, można z niej wydobyć prawdziwą esencję zdrowia. Stąd też warto czytać zalecenia sprzedawców i korzystać z instrukcji dostępnych w Interenecie.

Czerwona herbata

Doskonale pobudza i oczyszcza, zwłaszcza, kiedy chcemy się odchudzać. Działa doskonale na układ trawienny, przeciwdziała toksynom i jednocześnie powoduje, że nasz organizm jest odporniejszy. Przyśpiesza także proces spalania i zmusza nasz organizm do sięgania po zmagazynowane wcześniej zapasy tłuszczu odłożone w mięśniach. Jeżeli zależy nam na szybkim i skutecznym zrzuceniu kilogramów, powinniśmy skorzystać właśnie z tego rodzaju herbaty o nieco korzennym posmaku.

Suplementy diety w formie herbat ziołowych

Na rynku dostępne są produkty, które przeznaczone są wyłącznie na odchudzanie lub uzupełnianie niedoborów konkretnych pierwiastków w naturalny sposób. Najzdrowszym wariantem są herbaty ziołowe dostępne w sklepach jak suplementy diety. Przeznaczone są do spożywania w konkretnym celu: odchudzania, wzmacniania, odkażania, płukania. Nie zaleca się ich stosowania do posiłków, jednak niektóre z nich np. pokrzywa czy mięta, mają właściwości relaksujące, stąd też można je pić także w tym celu.

Choć przy spożywaniu minimalnych ilości nie odnotowuje się poważnych skutków ubocznych, to w wielu wypadkach zaleca się ostrożność i zbadanie, czy poza właściwym zastosowaniem, herbaty takie nie wpływają także na inne układy, np. rozrzedzają krew, działają moczopędnie. Jeżeli tak, powinniśmy dobierać je ostrożnie. Nie znaczy to, że trzeba z nich rezygnować. Lepiej wybierać je na te dolegliwości, do jakich najlepiej pasują, np. rumianek na odkażanie i płukanie ran.

Mając na uwadze wszystkie te wskazówki, powinniśmy zdawać przygotować odpowiedni jadłospis, dzięki któremu będziemy mogli uwzględnić je w naszej diecie. Warto też pamiętać o tym, żeby znaleźć chwilę relaksu i napić się ciepłej herbaty. Można być zaparzona ze świeżych ziół albo z torebki (ma słabsze właściwości ze względu na wyższy stopień przetwarzania, jednak jest dostępna w szerszych wariantach smakowych).

Aby naturalnie utrzymać poziom cukru we krwi możemy natomiast używać soków owocowych wyciskanych z pomarańczy, jabłek, truskawek, wiśni. Jeżeli lubimy robić przetwory, możemy samodzielnie przygotować nisko słodzone konfitury albo soki do rozcieńczania w wodzie. Wtedy nawadnianie organizmu będzie nie tylko praktyczne, ale też smaczne i zdrowe. Będziemy wiedzieli, co dokładnie się w nich znajduje oraz dostosujemy je do własnych preferencji. Przy okazji odkryjemy w sobie nowe zdolności i zyskamy kolejny powód i motywację do zrzucania zbędnych kilogramów.

Jednak najważniejsze jest, aby zachować rozsądek i nie spożywać nadmiernych ich ilości przez długi czas, ponieważ skutki uboczne widoczne są dopiero po kilku tygodniach, podobnie jak poprawa zdrowia i zmiana nawyków. Lepiej zróżnicować je między herbatą zwykłą, smakową i sokami, żeby uzyskać bardziej zbilansowaną dietę i zapobiec znudzeniu się smakiem jednej herbaty.