Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto chociaż raz w życiu nie próbował zrzucić zbędnej tkanki tłuszczowej przy pomocy przypadkowo dobranej diety. Można się spodziewać, że rezultat takich działań był raczej mizerny. Nawet jeżeli udało się zgubić kilka kilogramów, to istnieje ogromne prawdopodobieństwo że w całkiem niedługim czasie pojawiły się one z powrotem i zapewne przyprowadziły jeszcze kolegów. Takie są bowiem rezultaty nieprzemyślanego odchudzania. Efekt jojo pojawia się z szybkością błyskawicy. Każdy, kto chce aby odchudzanie przyniosło trwałe efekty w postaci redukcji wagi, musi zastosować się do kilku podstawowych zasad.

Nastawienie na pracę długoterminową

W odchudzaniu najważniejszy jest skuteczny plan, odpowiednia motywacja oraz wytrwałość. Nie można spodziewać się, że przy dużej nadwadze wystarczy miesiąc do tego, aby nagle mieć figurę modelki. Takie czcze obietnice zawarte są w wielu poradnikach, jednak to nieprawda. Aby zdrowo chudnąć, powinno się tracić maksymalnie kilogram na tydzień. Łatwo obliczyć, że przy nadwadze rzędu dwunastu kilogramów na redukcję tkanki tłuszczowej potrzebne będą trzy miesiące wytężonej pracy. Jest to absolutne minimum. Może się także okazać, że po pewnym czasie tempo chudnięcia jeszcze spadnie i trzeba będzie dłużej czekać na wymarzoną sylwetkę. Warto poprosić najbliższych aby wspomagali w trudnych chwilach gdy nagle spadnie poziom motywacji. Można także w kluczowych punktach mieszania wywiesić sobie motywujące hasła. Istotne jest to, aby cel był jasno określony. Precyzyjny cel wzmacnia motywację.

Specjalistyczna pomoc na wyciągnięcie ręki

Myśląc o odchudzaniu na prawdę warto skorzystać z pomocy specjalistów. Jeżeli w mieszkaniu popsuje się kran, a ktoś się na tym nie zna, to wzywa hydraulika do jego naprawy. Dlaczego więc wciąż tak mało osób próbuje się odchudzać na własną rękę nie mając o tym zielonego pojęcia. Takie postępowanie może zaszkodzić, zwłaszcza jeżeli w ruch pójdą diety eliminacyjne. Zbyt długie spożywanie monotonnych posiłków może doprowadzić do poważnych niedoborów składników odżywczych w organizmie człowieka. Już jedna wizyta u dietetyka pozwoli na to, aby ułożyć zbilansowany plan odżywiania. Podobnie jest w przypadku ćwiczeń fizycznych. Trener personalny nie tylko wskaże jaki rodzaj aktywności pomoże na skuteczną redukcję tkanki tłuszczowej, ale także pokaże w jaki sposób prawidłowo wykonywać ćwiczenia, by sobie nie zaszkodzić.

Dieta i ćwiczenia fizyczne

Odchudzanie to ani głodówki ani wykańczające treningi. Wszystko powinno być stosowane z umiarem, tak by nie zdominowało normalnego życia. Zróżnicowane posiłki spożywane w niewielkich porcjach, aktywność fizyczna na umiarkowanym poziomie a także czas na relaks – to wystarczy by rozpocząć proces redukcji masy. Warto sięgać po specjalistyczne poradniki i prowadzić odchudzanie pod okiem lekarza. Kilka miesięcy wystarczy na to, aby zupełnie zmienić przyzwyczajenia żywieniowe i zacząć nowe, zdrowsze życie. Wszak w odchudzaniu nie chodzi tylko o to, aby dobrze wyglądać, ale przede wszystkim o to, by się świetnie czuć.