Jakie owoce są najzdrowsze?

Nie ulega wątpliwości, że owoce są zdrowe. Zgodnie z zaleceniami dietetyków powinniśmy każdego dnia spożywać dwie porcje owoców dziennie. To optymalna ich ilość, której spożywanie zapewni naszemu organizmowi potrzebą ilość składników mineralnych oraz witamin. Na pewno każdy z nas słyszał, że najkorzystniejsze dla naszego zdrowia jest spożywanie owoców sezonowych. Jeżeli więc mamy jesień, spożywajmy śliwki, gruszki oraz jabłka. Zimą i wczesną wiosną warto postawić na mandarynki i pomarańcze. Latem czerpmy zaś z dobrodziejstwa naszych przydomowych sadów i ogródków, spożywając dużą ilość bogatych w antyoksydanty borówek amerykańskich, jeżyn i malin. Z całą pewnością warto byłoby postarać się również o to, aby spożywane przez nas owoce były dobrej jakości. Nie kupujmy owoców, które zostały w jakiś sposób uszkodzone podczas transportu. Istnieje bowiem duża szansa na to, że będą się one bardzo szybko psuły.

Dlaczego warto jeść owoce o niskim indeksie glikemicznym?

Nie da się ukryć, że najkorzystniejsze dla naszego zdrowia są owoce o niskim indeksie glikemicznym. Dlaczego jednak są one takie zdrowe? Przede wszystkim spożywanie owoców o niskim indeksie i ładunku glikemicznym przyczynia się do poprawy funkcjonowania metabolizmu cukrów w naszym organizmie. Owoce o niskim indeksie glikemicznym nie powodują bowiem gwałtownych skoków cukru we krwi, przez co nie mamy uczucia nagłego głodu. Spożywanie tychże owoców pomóc może nam uchronić się przed cukrzycą. Owoce z niskim indeksem glikenicznym będą odpowiednie zarówno dla osób zdrowych jak i dla tych, które borykają się z insulinoopornością czy hiperinsulinemią. Nie da się ukryć, że dzięki spożywaniu owoców z niskim indeksem możemy zapewnić sobie prawidłowe funkcjonowanie trzustki.

Jakie owoce o niskim indeksie glikemicznym można wyróżnić?

Wymienić można bardzo wiele owoców o niskim indeksie glikemicznym. Z całą pewnością wśród takich owoców znajdą się wszelkie owoce jagodowe, a więc maliny, borówki amerykańskie czy jeżyny. Ich zaletą oprócz niewątpliwie niskiego indeksu i ładunku glikemicznego jest to, że zawierają bardzo dużą ilość antyoksydantów. Na pewno niski indeks glikemiczny posiadają również truskawki, jabłka czy figi. Figi ponadto obniżają poziom glukozy we krwi, dlatego ich spożycie polecane jest osobom mającym trudności z gospodarką węglowodanową organizmu. Trzeba zaznaczyć, że niektóre owoce posiadają wysoki indeks glikemiczny, ale niski ładunek. Czy należy bać się takich owoców? Z całą pewnością nie. Spożywane w umiarkowanej ilości mogą mieć zbawienny wpływ na nasz organizm. Do takich owoców zaliczyć należy chociażby arbuza. Nie da się również ukryć, że niektóre owoce mają niski indeks, jeżeli są mało dojrzałe. Tak jest na przykład z bananami. Banany, które są bardzo dojrzałe, mają niesamowicie wysoki indeks glikemiczny. Jeżeli chodzi jednak o banany zielone, ich indeks glikemiczny jest niski. Ponadto zawierają one inulinę, która jest bardzo korzystna dla naszego organizmu. Nie bójmy się również owoców ze średnim indeksem glikemicznym, takich jak na przykład śliwki czy gruszki.