Wiele osób zastanawia się, czy można skutecznie schudnąć jedynie poprzez stosowanie odpowiedniej diety. Odpowiedź jest jak najbardziej twierdząca. Jednak jeśli chcemy uniknąć efektu jo-jo, musimy zadbać o odpowiednie przygotowanie posiłków, unikać głodzenia się i rozsądnie komponować wszystkie dania.

Choć najmodniejsze diety to te, w których bardzo drastycznie ogranicza się spożywane posiłki, to niestety nie są to diety, których efekty utrzymują się przez długi czas. Najczęściej, zaraz po zaprzestaniu stosowania się do tych restrykcyjnych zasad, jakie przyjęliśmy podczas odchudzania okazuje się, że bardzo szybko zaczynamy ponownie przybierać na wadze, często nawet znacznie bardziej, niż przed dietą. Czy jest sposób, aby tego uniknąć?

Dlaczego diety cud nie działają?

Wiele osób ma nadzieję, że jeśli przez kilka dni zrezygnuje niemal całkowicie z jedzenia czegokolwiek, to w cudowny sposób straci nadprogramowe kilogramy. Nawet, jeśli początkowo efekt będzie zgodny z oczekiwaniami, to niestety nie na długo. Organizm w pierwszej kolejności zacznie spalać swoje zmagazynowane zapasy. Jednocześnie, przestanie wystarczająco dobrze zaopatrywać narządy i tkanki w substancje wartościowe i odżywcze. Cała uwaga będzie skupiona na zaopatrywaniu mózgu w niezbędne składniki, przez co jeszcze bardziej cierpieć będzie cała reszta organizmu. Jest to też ten moment, kiedy nagle znikają wszystkie nasze wałeczki. Ale niestety, kiedy tylko znów zaczniemy cokolwiek jeść, organizm zacznie szaleć i czym prędzej będzie magazynował jak największą ilość substancji odżywczych. Wtedy też pojawią się kolejne, nawet znacznie większe wałeczki tłuszczu, a organizm będzie odkładał zapasy w każdym miejscu naszego ciała. W konsekwencji efekty takiego odchudzania są znacznie opłakane.

Jak zabrać się za odchudzanie?

W pierwszej kolejności powinniśmy ułożyć dobry plan. Należy zaplanować, co chcemy osiągnąć i w jakim czasie. Pamiętajmy jednak, że musi to być realny cel i bezpieczny dla naszego zdrowia. Nie można zrzucić zbyt wielu kilogramów na raz, bo to może mieć fatalne skutki dla naszego zdrowia. Ponadto, zastanówmy się, czy mamy jakieś alergie pokarmowe, czy są jakieś przeciwwskazania do uprawiania jakiejkolwiek aktywności fizycznej i ułóżmy dobrą dietę.

Zasady układania dobrej diety odchudzającej

Po pierwsze, dieta odchudzająca powinna eliminować cukry proste, nadmiar tłuszczów, ale nie może rezygnować z normalnego jedzenia. Skreślmy więc ze swojego jadłospisu jasne pieczywo, wszelkie słodycze, ryż biały i makarony z mąki pszennej. Wybierajmy makarony razowe i pełnoziarniste, ryż brązowy, czy pieczywo razowe. Doskonale sprawdzi się także pieczywo typu Wasa. W okresie diety warto unikać tłuszczów zwierzęcych i czerwonego mięsa. Najlepiej włączyć do diety mięso drobiowe i dużo ryb, nawet tych tłustych. Dostarczą one niezbędnych kwasów tłuszczowych, co przełoży się nie tylko na nasze zdrowie, ale i szczupłą sylwetkę. Najlepiej, by oprzeć swoją dietę o warzywa i ewentualnie owoce. Posiadają one ogromną ilość wartościowych substancji, mnóstwo witamin i minerałów, przez co codzienne spożywanie ich nie tylko nie zaszkodzi nam, ale będzie także skutecznym sposobem na ograniczenie codziennie przyjmowanych kalorii. Warzywa posiadają bowiem bardzo niewielką ilość kalorii, ale dzięki dużej zawartości błonnika, skutecznie sycą. Żadna skuteczna dieta nie może opierać się o głodzenie. Jeśli chcemy naprawdę skutecznie pozbyć się nadprogramowych kilogramów, powinniśmy regularnie jadać, porcje powinny być niezbyt duże, ale oparte o dużej ilości warzyw. To zapewni nam sytość, dostarczy ważnych składników, a przy tym unikniemy efektu jo-jo.

Skuteczny sposób na szybkie odchudzanie

Większość z nas marzy o tym, by odchudzanie było możliwie jak najszybsze. Chcemy widzieć efekty już i natychmiast. Niestety, zwykle nie jest to możliwe. Możemy jednak znacznie przyspieszyć proces odchudzania, jeśli połączymy rozsądne i regularne odżywianie się z aktywnością fizyczną. Nie musi to być wielogodzinne męczenie się na siłowni czy biegając po parku. Wystarczy, że zaczniemy małymi krokami i stopniowo będziemy zwiększać swoją aktywność. Pamiętajmy jednak, że największą skuteczność osiągniemy, jeśli ćwiczenia będą regularne. Najlepiej codziennie wybrać się na nieco dłuższy spacer z psem, raz czy dwa razy w tygodniu wyjść na rower, a w weekend wybrać się na basen i popływać. Jeśli zdecydujemy się na urozmaiconą aktywność fizyczną, zapewnimy tym sobie ćwiczenia wszystkich mięśni w naszym organizmie, a więc kształtować będziemy całą sylwetkę, poprawiając jej wygląd. Uda się spalić cały nagromadzony tłuszcz, nadać sylwetce wymarzony kształt, a także skutecznie ujędrnić ciało.

Dlaczego skuteczne odchudzanie wymaga odpowiedniej diety i ćwiczeń?

Połączenie ćwiczeń i rozsądnego odżywiania się jest bardzo ważne, gdyż gwarantuje nam kompleksowe spalanie tkanki tłuszczowej, poprawę wyglądu ciała, a przy tym bardzo korzystnie wpłynie na nasze zdrowie. Dieta nigdy nie może być oparta na głodzeniu się. Jeśli chcemy w diecie cokolwiek eliminować, najbezpieczniej będzie, jeśli wyeliminujemy cukry. Nie rezygnujmy jednak z jedzenia warzyw, a nawet owoców, gdyż dostarczają nam ogromnie dużo witamin i minerałów, bez których nasz organizm nie jest w stanie funkcjonować. Jeśli pozbawimy swój organizm tych drogocennych składników i zaprzestaniemy dostarczania wszystkiego, co jest najpotrzebniejsze, nie tylko zacznie gromadzić zapasy przy każdej okazji, powiększając m. in. ilość tkanki tłuszczowej, ale dodatkowo bardzo niekorzystnie wpłynie to na nasze zdrowie. Dlatego, jeśli chcemy być piękni i zdrowi, musimy potraktować odchudzanie w sposób odpowiedzialny i rozsądny.