Przede wszystkim nie działaj bez planu

Każdy z nas, kto marzy o uzyskaniu szczupłej i zgrabnej sylwetki powinien mieć odpowiednio przygotowany plan. Nierzadko pod wpływem znajomych czy pod wpływem własnych postanowień ulegamy presji działania bez planu. Nie jest to dobre rozwiązanie, gdyż działania, których nie zaplanujemy mają znacznie mniejsze szanse na powodzenie niż te, które zaplanujemy odpowiednio wcześniej. Koniecznie trzeba zaznaczyć, że najlepiej byłoby mieć plan treningowy i jadłospis. Trening może zostać przygotowany przez trenera personalnego, a przygotowanie jadłospisu warto powierzyć doświadczonemu i profesjonalnemu dietetykowi. Oczywiście o profesjonalnych dietetyków najłatwiej w dużych i prężnie rozwijających się miastach. Na pewno warto sugerować się opiniami klientów na temat danego dietetyka. Nie da się ukryć, że pomocne informacje możemy odszukać również na blogach prowadzonych przez profesjonalnych dietetyków. Dobrze by było nauczyć się również planować zakupy spożywcze. Jeżeli zadbamy o to, aby posiadać odpowiednie produkty spożywcze w domu, z całą pewnością łatwiej nam będzie uniknąć grzeszków w postaci słodkich przekąsek.

Zadbaj o odpowiednią ilość owoców i warzyw w diecie

Nie ulega wątpliwości, że każdego dnia na naszych talerzach powinna pojawić się odpowiednia ilość warzyw oraz owoców. Nie zawsze rzecz jasna mamy czas na przygotowanie pełnowartościowego posiłku. Warto więc pomyśleć o przygotowywaniu posiłków warzywnych dzień wcześniej. Nauczmy się gotować obiady na dwa dni i nie bójmy się zabierać ze sobą do pracy czy na uczelnię surowych warzyw pokrojonych w słupki. Będą one stanowiły doskonałą przekąską w połączeniu z orzechami czy wiórkami kokosowymi. Nie należy również zapominać o tym, że lepiej byłoby spożywać większą ilość warzyw niż owoców. Co do zasady przyjmuje się, że dorosły człowiek powinien zjadać pięć porcji warzyw i owoców dziennie. Oczywiście trzeba w tym miejscu wspomnieć o nowych rekomendacjach dietetyków, którzy twierdzą, że powinniśmy spożywać dwie porcje owoców dziennie i pięć porcji warzyw. Dla niektórych osób jest to wręcz niewykonalne, ale początki zawsze są trudne. Warto więc byłoby więc zacząć od spożywania przynajmniej dwóch porcji owoców i trzech porcji warzyw.

Nie zapominaj o odpowiedniej ilości wody!

Oprócz odpowiedniego doboru żywności, którą będziemy spożywać każdego dnia, niesamowicie istotne jest to, aby wypijać odpowiednią ilość płynów w ciągu dnia. Na pewno warto byłoby zatroszczyć się o właściwą ilość wody mineralnej. Najlepiej sięgać po wodę mineralną niegazowaną, ale jeżeli nie wyobrażamy sobie życia bez wody gazowanej, nie katujmy się na siłę tą niegazowaną. Ilość wypijanych płynów w ciągu dnia powinna wynosić przynajmniej dwa litry. Nie ulega wątpliwości, że dobrze by było postarać się wypijać również kilka kubków ziołowych herbat. Na pewno herbaty ziołowe powinny być dobrej jakości, dlatego nie kupujmy ich w supermarketach, ale w aptekach i zielarniach. Godna polecenia będzie melisa i mięta, które to działają oczyszczająco na nasz organizm wspomagając procesy przemiany materii.