Jakie warzywa i owoce warto spożywać?

Nie ulega wątpliwości, że każda osoba, która marzy o szczupłej sylwetce powinna być przygotowana na ciężką pracę. Koniecznie trzeba bowiem zaznaczyć, że uzyskanie zgrabnej sylwetki wymaga nierzadko wiele wysiłku. Na uwadze należy mieć również to, że walka z nadmiernymi kilogramami nie zawsze jest wygrana raz na zawsze. Czasami musimy bowiem walczyć z efektem jo-jo i wówczas konieczne jest posiadanie odpowiedniej dawki cierpliwości. Z całą pewnością w odchudzaniu może nam pomóc spożywanie odpowiedniej ilości owoców oraz warzyw. Czy wyróżnić można jednak jakieś konkretne warzywa i owoce pomocne przy odchudzaniu? Z całą pewnością tak!

Zakochaj się w marchewce, figach i jabłkach.

Wiele osób poszukuje egzotycznych warzyw i owoców w nadziei na to, że pomogą im one pozbyć się nadmiernych kilogramów. Tymczasem zapominamy często o tym, jak wielkim dobrodziejstwem są dla nas warzywa i owoce rodzime. Za bardzo dietetyczne warzywo uchodzi na przykład znana nam wszystkim marchewka. I chociaż ta gotowana posiada dość wysoki indeks glikemiczny, nie traci swoich prozdrowotnych wartości. Uważać na nią powinny tylko osoby z insulinoopornością i zdiagnozowaną cukrzycą. Chorzy mogą jednak spożywać to warzywo w formie surowej. Marchewka na surowo zawiera całe mnóstwo witamin i mikroelementów, które pomagają nam walczyć z nadmiernymi kilogramami. Jeżeli chcemy schudnąć warto do swojej diety wprowadzić również jabłka i figi. Owoce te spożywane w umiarkowanych ilościach wspaniale przyśpieszają metabolizm, co jest bardzo ważne dla osób na diecie. Nie ulega wątpliwości, że figi korzystnie wpływają również na gospodarkę węglowodanową naszego organizmu. Koniecznie trzeba jednak zaznaczyć, że figi oraz jabłka powinniśmy spożywać w skórce, po ich uprzednim umyciu i oczyszczeniu z zanieczyszczeń. Nie da się bowiem ukryć, że tuż pod skórką znajduje się najwięcej witamin cennych dla naszego zdrowia. Należy również zaznaczyć, że jabłka są bogate w dobroczynny błonnik. Błonnik niewątpliwie przyśpiesza przemianę materii i sprawia, że nasz organizm lepiej radzi sobie z nagromadzonymi w nim toksynami różnego pochodzenia.

Jedz odpowiednią ilość warzyw i owoców dziennie

Oprócz tego, aby spożywać odpowiednie warzywa i owoce, niezmiernie istotne jest to, aby zjadać odpowiednią ich ilość. Nie wolno zapominać o tym jak niesamowicie ważne jest to, aby nie jeść zbyt dużej ilości owoców. Nie zastępujmy również warzyw owocami. Owoce zawierają bowiem cukry proste, które nie są zbyt dobrym rozwiązaniem dla naszego organizmu w zbyt dużych ilościach. Dotyczy to w szczególności osób będących na diecie, odchudzających się. Nie ulega wątpliwości, że według nowych rekomendacji dietetyków powinniśmy spożywać każdego dnia minimum siedem porcji warzyw i owoców, z czego dwie porcje powinny stanowić owoce, a pięć warzywa. Trzeba zaznaczyć, że owoce najkorzystniej spożywać by było do godziny czternastej. Potem bowiem nie trawią się one już tak dobrze. Jeżeli jednak nie mamy większych trudności z utrzymaniem prawidłowego poziomu cukru we krwi, możemy jeść je nawet po osiemnastej.