Idealna sylwetka bez zbędnych kilogramów to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Niestety utrzymanie sylwetki o prawidłowej wadze nie należy do najłatwiejszych zadań. Wielu kobietom problem sprawia również brak jędrności skóry i uporczywy cellulit. Redukcja wagi znacząco poprawia jednak nasze samopoczucie psychiczne i zmniejsza ryzyko wielu chorób cywilizacyjnych. Z tego też powodu, mimo trudności, warto walczyć o odpowiednią wagę. Przy odrobinie wysiłku odchudzanie nie musi być wcale nieprzyjemnym procesem.

Ile razy dziennie jeść?

Każda osoba, która się odchudza zadaje sobie pytanie o częstotliwość posiłków. Na pytanie, jak często jeść nie ma jednak jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy bowiem od naszego trybu życia oraz efektu jaki chcemy osiągnąć. Wiele osób błędnie sądzi, że im mniej będą jeść, tym szybciej uda im się zgubić nadprogramowe kilogramy. Niestety, jest to błędna droga. Zbyt mała ilość posiłków w ciągu dnia sprawi, że po powrocie do tradycyjnej diety, będziemy mieć do czynienia z efektem jojo. Warto więc postarać się, by dieta odchudzająca była odpowiednio zbilansowana. Niektórzy dietetycy zalecają jedzenie pięciu posiłków dziennie, co dwie trzy godziny. Niektórzy uważają zaś, że wystarczająca jest liczba czterech, a nawet trzech posiłków. Jeżeli jemy pięć razy w ciągu, warto postarać się o to, by dwa posiłki miały formę przekąski. Przekąską może być na przykład owoc z dodatkiem jogurtu naturalnego. Jeżeli decydujemy się na przykład na trzy posiłki, musimy pamiętać o tym, by zawierały one odpowiednią ilość kalorii. Wiele osób ma również problem z podjadaniem między posiłkami. Musimy zdać sobie jednak sprawę z tego, że nawet batonik czy kostkę czekolady należy traktować jako posiłek. Aby uniknąć podjadania, warto pozbyć się z domu wszelkich słodkości, takich jak ciastka czy czekoladki.

Alternatywa dla słodyczy

Jak powszechnie wiadomo słodycze są wrogiem odchudzania oraz zdrowia. Nadmierne ich spożywanie zwiększa ryzyko chorób cywilizacyjnych, takich jak cukrzyca typu drugiego czy choroby serca. Jeżeli zależy nam na zrzuceniu nadmiernych kilogramów, musimy koniecznie przyjrzeć się ilości słodyczy w naszej codziennej diecie. Najlepiej będzie zrezygnować ze wszystkich konwencjonalnych słodkości, takich jak gotowe ciasta, batony z dużą ilością konserwantów oraz cukierki. Warto również przyjrzeć się naszym płatkom śniadaniowym. Często bowiem zdarza się, że dodaje się do nich sporo cukru oraz szkodliwych aromatów. Alternatywą dla słodyczy mogą być na przykład orzechy w czekoladzie. Musimy jednak pamiętać o tym, by spożywać je w ograniczonych ilościach, gdyż orzechy są produktem kalorycznym. Czekoladę mleczną warto zamienić na gorzką, najlepiej z możliwie najwyższą zawartością kakaa. Dobrej jakości wyroby czekoladowe są zazwyczaj nieco droższe, ale nie warto przecież oszczędzać na własnym zdrowiu. Jeżeli mamy trochę wolnego czasu, warto również poeksperymentować w kuchni. Suszone owoce, orzechy oraz wiórki kokosowe pomogą nam stworzyć przepyszne kulki mocy, które możemy zjeść na podwieczorek. Warto również zamienić rafinowany cukier na ksylitol lub stewię.

Pyszne koktajle i zupy krem

Jeżeli marzymy o idealnej sylwetce, warto spożywać zupy. Możemy przemycić do nich sporą ilość warzyw, dzięki czemu danie będzie nie tylko pożywne, ale i bogate w witaminy. Świetną zupę przygotujemy z pomidorów oraz papryki. Dodatek bazylii sprawi, że zupa będzie miała prawdziwie włoski charakter. Jeżeli chcemy zwiększyć kaloryczność dania, zupę możemy podać z ryżem, koniecznie brązowym. Warto również wykorzystać zalety roślin strączkowych, takich jak ciecierzyca czy soczewica. Warzywa te są bogate w białko roślinne, które jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. W sezonie jesiennym warto zwrócić uwagę na takie warzywa jak dynia i cukinia. Na ich bazie jesteśmy w stanie przygotować przepyszną zupę krem z dodatkiem płatków migdałowych. Jeżeli lubimy pikantne potrawy, zupę warto przyprawić papryczką chili. Dodatek ostrych przypraw pobudzi również nasze procesy trawienne, co wpłynie niezwykle korzystnie na redukcję wagi. W diecie odchudzającej nie powinno zabraknąć również koktajli. Do ich przygotowania warto wykorzystać sezonowe owoce i warzywa. Mają one bowiem najwięcej witamin i składników odżywczych. Do przygotowania koktajlu przyda nam się blender, najlepiej kielichowy. Przepisów na koktajle jest całe mnóstwo. Aby koktajl miał jednak odpowiednią konsystencję, warto wykorzystać do jego przygotowania banana lub awokado. Idealnym dodatkiem warzywnym do koktajlu będzie szpinak lub sałata lodowa. Dzięki owocom, smak zieleniny nie będzie mocno wyczuwalny. Warto zainteresować się również niedocenianym warzywem, jakim jest jarmuż. Jest on niezwykle łatwy w uprawie, dlatego warto wyhodować swój własny. W koktajlach jarmuż świetnie łączy się z pomarańczą. Będzie więc idealnym składnikiem jesiennych napoi. Koktajl jest bardzo uniwersalną przekąską. Jeżeli dodamy do niego garść orzechów czy płatków owsianych, będzie świetnym pomysłem na śniadanie. Jeżeli chcemy, możemy go zabrać ze sobą do pracy.
Odchudzanie na pewno nie jest procesem krótkotrwałym. Nie musi być jednak katorgą. Przy odrobinie chęci jesteśmy w stanie wyczarować niezwykle smaczne i zdrowe dania oparte na wartościowych produktach. W diecie odchudzającej nie powinno zabraknąć owoców oraz warzyw. Nie bez znaczenia jest również częstotliwość posiłków oraz przerwy między nimi. Starajmy się jeść maksymalnie co cztery godziny, dzięki czemu nie będziemy mieć problemów z napadami głodu. Smaczna dieta odchudzająca to również gwarancja uśmiechu. Ciężko bowiem wyobrazić sobie szczęśliwą osobę, która codziennie katuje się jedzeniem dań, które jej nie smakują.