Postaw na chudego dorsza w dodatkach

Nie da się ukryć, że każdy z nas powinien starać się jadać ryby przynajmniej kilka razy w tygodniu. Z całą jednak pewnością dobrze byłoby nauczyć się jadać właściwe ryby. Nie wszystkie rodzaje ryb są bowiem zdrowe. Na pewno trzeba zaznaczyć, że jedzenie ryb posiada liczne wartości odżywcze. Na pewno ryby bogate są w witaminę D, zwaną również witaminą słońca. Koniecznie trzeba zaznaczyć, że istnieje wielu rodzajów ryb, których warto byłoby unikać. Nie da się ukryć, że dobrze byłoby postarać się unikać ryb takich jak panga czy mintaj. Ryby te nierzadko są hodowane w warunkach pozostawiających wiele do życzenia. Z całą pewnością bezpieczniej byłoby sięgać po ryby, które łowione są w bezpiecznych okolicach. Na pewno warto zainteresować się dorszem. Dorsze to ryby bardzo smaczne i dietetyczne. Nie ulega wątpliwości, że dorsza możemy przyrządzić na wiele rozmaitych sposobów, dzięki temu, że ryba ta posiada niesamowicie łagodny smak. Doskonale sprawdzi się więc w dodatkach warzywnych.

Nie bój się ryb tłustych

Nie da się ukryć, że wiele osób będących na dietach odchudzających i oczyszczających boi się ryb tłustych. Nie wiadomo do końca dlaczego boimy się spożywać chociażby łososia. Łosoś jest tymczasem bardzo zdrową rybą, którą warto byłoby spożywać minimum jeden raz w ciągu tygodnia. Nie da się ukryć, że łosoś zawiera bardzo duże ilości witaminy słońca, czyli witaminy D. Spożywać go możemy na rozmaite sposoby. Na pewno warto byłoby jadać łososia w pomidorach i papryce. Sos do łososia przyrządzony na bazie pomidorów i papryki smakuje wyśmienicie w połączeniu z pysznymi młodymi ziemniaczkami lub kaszą kuskus. Nie da się również ukryć, że łososia możemy dodać także do tarty warzywnej. Tarta z dodatkiem łososia, parmezanu i świeżych warzyw to świetna propozycja na zdrowy, świąteczny obiad. Nie ulega wątpliwości, że dobrze byłoby postarać się piec łososia, a nie smażyć. Smażony łosoś posiada bowiem mniej wartości odżywczych niż łosoś pieczony.

Tuńczyk do sałatki? Czemu nie!

Nie da się ukryć, że jedną z najbardziej znanych i lubianych ryb jest tuńczyk. Nie da się ukryć, że dobrze byłoby zatroszczyć się o to, aby spożywać tuńczyka w odpowiednich ilościach. Jedzeni tuńczyka jest bardzo dobrym pomysłem, jeżeli chcemy zjeść coś na szybko. Warto jednak czytać dokładnie i uważnie składy poszczególnych produktów dostępnych na sklepowych półkach. Na pewno warto unikać tuńczyka rozdrobnionego, z tego względu, że zawiera on bardzo małe ilości witamin i minerałów. Nie ulega wątpliwości, że dobrym pomysłem jest kupowanie tuńczyka w sosie własnym i oliwie z oliwek. Unikajmy tuńczyka w zalewach octowych oraz w oleju słonecznikowym, który jest rafinowany. Nie da się ukryć, że spożywanie tuńczyka warto również ograniczać, jeżeli jemy go za dużo. Optymalne wydaje się być spożywanie jednej puszki tuńczyka dziennie. Nie zapominajmy też o tym, że spożywanie tuńczyka solo raczej nie jest dobrym pomysłem. Znacznie bezpieczniej byłoby spożywać tuńczyka w asyście warzyw, takich jak na przykład ogórki, papryka, pomidory.