Spożywaj drób, indyka i kurczaka

Koniecznie trzeba zaznaczyć, że dobrze by było postarać się spożywać mięsa chude, bogate we właściwości odżywcze. Nie da się ukryć, że bardzo dobry na diecie jest kurczak i indyk. Kurczaki oraz indyki są bogate w substancje odżywcze. Nie ulega wątpliwości, że ich mięso jest delikatne i smaczne. Można je poza tym przygotowywać na wiele sposobów. Dobrze byłoby postarać się również o to, aby kurczaka i indyka jadać o określonych porach. Nie unikajmy jedzenia mięsa, ale też nie spożywajmy go w nadmiarze. Nie ulega wątpliwości, że kurczaka i indyka powinniśmy spożywać z dodatkami warzywnymi. Na pewno warto byłoby jadać kurczaka i indyka w asyście rozmaitych warzyw. Nie unikajmy więc jadania warzyw liściastych i surówek. Surówka z marchewki z dodatkiem rodzynek i selera świetnie wzbogaci smak domowej pieczeni z indyka lub kurczaka. Warto wybierać również mięso od zaufanych rolników. Kupujmy w lokalnych sklepach, a nie w supermarketach. Mięso w lokalnych sklepach pochodzi często od rolników i jest pozbawione sztucznych dodatków w postaci antybiotyków.

Nie jadaj tłusto, duś zamiast smażyć

Nie da się ukryć, że dobrze byłoby postarać się dusić mięso zamiast je smażyć. Najlepszą opcją byłoby rzecz jasna pieczenie mięsa, ale umówmy się, nie każdy z nas lubi jeść pieczone mięso. Warto więc sobie urozmaicać nasz mięsny jadłospis. Najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie spożywanie mięsa duszonego w asyście kolorowych warzyw. Nie bójmy się dodawać do sosu z mięsem cebuli, czosnku czy dużych ilości pomidorów. Warzywa te charakteryzują się niezwykle silnym działaniem przeciwzapalnym. Nie da się również ukryć, że mięso warto jest dobrze doprawiać. Na pewno dobrze jest wybrać przyprawy o silnym potencjalne przeciwzapalnym. Starajmy się więc sięgać po takie przyprawy jak suszone oregano, bazylia, tymianek, cząber czy zioła prowansalskie. Nie ulega wątpliwości, że świetnym pomysłem będzie również inwestycja w kurkumę i cynamon. Niewielki dodatek cynamonu do mięs będzie w smaku niewyczuwalny, a sprawi, że nasze mięso będzie miało niższy indeks glikemiczny. Potrawa będzie również lepiej się trawiła. Trawienie warto jednak wspomóc także spożywaniem naparów roślinnych, takich jak koperek włoski, mięta zielona czy pieprzowa.

Pieczone mięso jest bardzo zdrowe

Nie zapominajmy o tym, że dobrze byłoby postarać się o to, aby mięso spożywać po odpowiedniej obróbce. Koniecznie trzeba byłoby postarać się o to, aby mięso, które spożywamy było jak najwyższej jakości. Nie da się ukryć, że jak już zostało wspomniane wyżej, w mięso dobrze jest zaopatrywać się u lokalnych rolników. Z całą pewnością ważna jest również właściwa obróbka mięsa. Musimy odpowiednio je oczyścić i doprawić. Warto dodać do mięsa kurkumy, która działa przeciwzapalnie. Na pewno dobrze byłoby też piec mięsa zamiast smażyć. Na pewno trzeba zaznaczyć, że pieczone mięsa są dużo zdrowsze. Jeżeli mięso smażymy musimy bowiem bardzo często dodawać do niego tłuszczu, przez co mięso staje się bardziej kaloryczne. Mięsa pieczone są mniej tłuste, prezentują się również bardziej elegancko.