Jedz warzywa przynajmniej trzy razy dziennie!

Każda osoba, która chce mieć wysmukłą sylwetkę i walczy z nadwagą wie jak niezmiernie istotne jest to, aby pokochać warzywa. Warzywa powinny stanowić tak naprawdę podstawę naszego jadłospisu. Nie ulega wątpliwości, że powinniśmy je spożywać minimum trzy razy w ciągu każdego dnia w różnej postaci. Nowe rekomendacje dietetyków mówią jednak o konieczności spożywania warzyw pięć razy dziennie. Na początku warto jednak postarać się zjadać je przynajmniej te trzy razy dziennie. Osoby na diecie odchudzającej powinny spożywać przede wszystkim warzywa bogate w błonnik, który usprawnia przemianę materii. Dobrym pomysłem jest również spożywanie warzyw w łupkach, jeżeli jest to możliwe. Oczywiście najpierw dokładnie je wyszorujmy.

Jeśli możesz, jedz surowy szpinak

Każdy z nas zna szpinak. Są jednak wśród nas osoby, którym jego smak kojarzy się z dzieciństwem, kiedy to zmuszani byliśmy do jego jedzenia. Wiele osób czuje więc urazę do tego warzywa i nie spożywa go. Tymczasem szpinak posiada wiele rozmaitych wartości odżywczych oraz zawiera mało kalorii. Jest więc idealnym pożywieniem dla osób będących na diecie. Szpinak warto spożywać na surowo, gdyż wówczas posiada największe ilości wartości odżywczych. Na pewno należy zaznaczyć, że szpinak może poszczycić się wysoką zawartością żelaza, witaminy C i witaminy. A. Istnieją również badania, w których dowiedzione zostało, że szpinak wykazuje silne działanie antynowotworowe. Nie da się ukryć, że szpinak warto spożywać również duszony w sosach. Świetnie komponuje się on z różnego rodzaju makaronami, zarówno tymi pszennymi jak i makaronami warzywnymi, które są szczególnie polecane osobom na diecie. Szpinak pomaga oczyszczać organizm z toksyn i sprawia, że przemiana materii zostaje przyśpieszona. Na pewno na uwagę zasługuje również fakt, że szpinak stanowi świetną bazę sałatek warzywnych i koktajlów owocowych.

Doceń wartości zdrowotne jarmużu

Nie da się ukryć, że warzywo zielono listne zwane jarmużem do niedawna pozostawało bardzo niedoceniane. Ciężko wyjaśnić w czym tkwi przyczyna takiego stanu rzeczy, gdyż jest to warzywo naprawdę bogate w wartości odżywcze i prozdrowotne. Na szczęście coraz częściej większe ilości osób sięgają po jarmuż. Koktajle z jarmużem, a nawet zupy krem z dodatkiem tego ciekawego warzywa są obecnie bardzo popularne. Jarmuż z całą pewnością można określić mianem warzywa fit. Nie da się ukryć, że jarmuż jest również bardzo łatwym w uprawie warzywem. Łatwość jego uprawy polega na tym, że nie niszczą go przymrozki. Jarmuż smakuje bowiem najlepiej, gdy jest przemrożony. Jego liście są wówczas bardziej kruche i smakują mniej gorzko. Nie da się ukryć, że mimo licznych wartości zdrowotnych jarmużu, takich jak chociażby bogata zawartość witaminy A i C oraz kwasu foliowego, nie wszyscy lubią jego smak. Dobrze byłoby więc dodawać go do owocowych koktajli i zup, w których jego smak zbalansujemy innymi warzywami i owocami. Jarmuż najwięcej wartości odżywczych ma spożywany na surowo, dlatego koktajle mają przewagę nad zupami z jego dodatkiem.