Zaufaj sile marchewek

Nie da się ukryć, że bardzo wielu osobom smakują marchewki. Spożywamy je w różnych formach i na wiele rozmaitych sposobów. Smaczne i chrupkie są na przykład marchewki surowe. Takie też mają największą ilość witamin i minerałów, które są niezbędne dla naszego zdrowia psychicznego i fizycznego. Marchewki możemy spożywać również duszone, w sosie. Popularna jest chociażby marchewka z groszkiem. Nie da się ukryć, że dużym zainteresowaniem cieszą się również marchewki gotowane, na przykład w zupie. Świetnym pomysłem na dietetyczną kolację może być na przykład pikantna zupa marchewkowa. Do jej przygotowania będziemy potrzebować jedynie kilku marchewek, cebuli, pomidorów, soczewicy czerwonej oraz pikantnej papryczki, która przyśpieszy metabolizm. Przyśpieszenie metabolizmu jest bowiem tym, na czym bardzo zależy osobom z nadwagą i nadprogramową ilością tkanki tłuszczowej. Koniecznie trzeba zaznaczyć, że marchew jest prawdziwą skarbnicą witaminy A. Jest więc warzywem, które warto wprowadzić do swojej diety ze względu na to, że ma szansę poprawić się dzięki niej nasza cera i stan włosów. Na pewno jednak dobrze byłoby pamiętać o jedzeniu jej ze skórką po uprzednim wyszorowaniu. W skórce marchewki zawarte są bowiem spore ilości błonnika, który sprawia, że znacznie łatwiej jest nam zgubić nadmiar tkanki tłuszczowej.

Dlaczego pomidory przyśpieszają metabolizm?

Należy również wspomnieć o tym jak wiele zalet mają pomidory. Pomidory świeże, krojone w soku warzywnym czy zmiksowane na pastę – istnieje wiele możliwości ich spożywania. Nie da się jednak ukryć, że wiele osób nadal unika jedzenia pomidorów. Tymczasem zawierają one całe mnóstwo różnych składników, które korzystnie oddziałują na nasze zdrowie. Na pewno warto byłoby zdać sobie sprawę z tego, że pomidory są prawdziwą skarbnicą likopenu, który ma udowodnione działanie antynowotworowe. Na pewno dobrze byłoby również zdać sobie sprawę z tego jak bardzo potrzebne są pomidory osobom na diecie. Osoby odchudzające się mogą docenić pomidory za sporą zawartość witaminy C i błonnika. Błonnik zawarty jest głównie w skórce pomidorów, dlatego nie usuwajmy jej przed zjedzeniem tego warzywa. Koniecznie trzeba zaznaczyć, że pomidory świetnie smakują w sałatkach i zupach krem.

Postaw na paprykę!

Nie ulega wątpliwości, że oprócz marchewki i pomidora, bardzo popularnym warzywem jest również papryka. Papryka to prawdziwe bogactwo witaminy C, witaminy E i witaminy A. Zawarte w niej przeciwutleniacze mogą zabijać komórki rakowe nagromadzone w naszym ciele. Nie da się ukryć, że świetnym pomysłem będzie spożywanie papryki przynajmniej trzy razy w tygodniu. Warzywo to ze względu na niewielką ilość kalorii i niski indeks glikemiczny polecane jest osobom będącym na diecie. Nie ulega wątpliwości, że warzywo to świetnie sprawdzi się w roli dodatku do sałatki. Można je z powodzeniem dodawać także do różnego rodzaju zup kremów. Idealną opcją na popołudniowy obiad będzie na przykład zupa krem przygotowana na bazie marchewki, papryki i pomidorów z dodatkiem świeżo zmielonego pieprzu i natką pietruszki.