Nie od dziś wiadomo, że właściwa dawka codziennej aktywności fizycznej jest niezbędna dla zachowania zdrowia. W połączeniu z właściwie zbilansowaną dietą jesteśmy w stanie zminimalizować ryzyko zapadnięcia na choroby cywilizacyjne, takie jak cukrzyca typu drugiego czy miażdżyca. Wiele osób ma jednak problem z tym, by wpleść do codziennego życia odpowiednią dawkę ruchu. Na szczęście istnieje wiele sprawdzonych sposobów, które pomogą nam wprowadzić więcej ruchu do naszego życia.

Wybierz schody zamiast windy

Jeżeli mieszkamy na wysokim piętrze, zazwyczaj korzystamy z windy. Warto jednak zrezygnować z jazdy windą, gdyż chodzenie po schodach bardzo korzystnie wpływa na nasze zdrowie. Jest to również świetny sposób na to, by osoby zapracowane miały szansę wpleść do codziennego życia potrzebną dawkę ruchu. Chodzenie po schodach sprawi również, że nasze ciało będzie lepiej się prezentowało. Nasze pośladki uwypuklą się, a cellulit zostanie widocznie zredukowany. Wchodzenie po schodach może również zaoszczędzić nasz czas. Nierzadko bowiem zdarza się, że na windę trzeba czekać długą ilość czasu. Jeżeli mamy kłopoty z układem krążenia, powinniśmy jednak wchodzić po schodach wolno. Osoby o słabej kondycji również nie powinny wchodzić szybko po schodach. Z czasem jednak, kondycja poprawi się i będziemy mogli wchodzić po schodach w szybszym tempie. Jeżeli nie mamy zbyt wiele czasu na uprawianie sportu, wchodzenie po schodach może niejako nam go zastąpić. Bardzo istotna jest jednak regularność oraz systematyczność. Jednorazowe wejście po schodach nie przyniesie nam długofalowych rezultatów. Jeżeli jednak będziemy wchodzić po schodach codziennie, efekty przyjdą bardzo szybko i będą zauważalne nie tylko dla nas, ale i dla otoczenia. Przede wszystkim zauważymy poprawę naszej kondycji. Będziemy mogli wchodzić po schodach szybciej i bez zadyszki. Kto wie, może kiedyś dzięki temu łatwiej nam będzie uprawiać jogging?

Spaceruj kiedy tylko możesz

Spacery to bardzo uniwersalna forma aktywności fizycznej. Jest ona odpowiednia dla dzieci, a także osób starszych. Spacery idealnie sprawdzą się w przypadku osób, które mają problem ze słabą kondycją oraz nadwagą. Właściwie nie ma przeciwwskazań do tego, by unikać spacerów. Jeżeli jednak borykamy się z uporczywymi i przewlekłymi schorzeniami, powinniśmy poradzić się lekarza rodzinnego. Środki ostrożności są bowiem zawsze wskazane. Spacery mają całe mnóstwo rozlicznych zalet. Jeśli mamy możliwość, wybierzmy spacery na świeżym powietrzu. Aktywność na świeżym powietrzu jest bowiem nie do przecenienia. Jeśli mamy taką możliwość, warto spacerować na łonie natury. Wpłynie to pozytywnie nie tylko na nasze ciało, ale także na umysł. Podczas spaceru na łonie natury możemy również zauważyć wiele ciekawych rzeczy. Spacery sprzyjają bowiem obserwacji natury. Bardzo możliwe, że uda nam się spotkać sarnę lub zobaczyć rzadki gatunek ptaka. Na takie spacery warto zabierać również dzieci, które dzięki temu będą mogły poznać gatunki roślin oraz drobnych zwierząt. Spacery powinny być regularne, a także trwać odpowiednio długo. Najlepsze są spacery, które trwają kilkadziesiąt minut. Wiele osób narzeka jednak, że nie dysponuje taką ilością czasu. Takim osobom zaleca się chodzenie pieszo do pracy, jeżeli oczywiście odległość na to pozwala. Jeżeli więc nasza droga do pracy zajmuje kilkanascie lub kilkadziesiąt minut pieszo, warto unikać jazdy samochodem czy tramwajem. Powrót z pracy również może odbywać się pieszo. Jeżeli wychodzimy na zakupy, również warto przebyć drogę do sklepu pieszo. Osoby, które mają problemy ze snem mogą spacerować również wieczorem, jeżeli tylko warunki atmosferyczne na to pozwalają. Odpowiednia dawka ruchu wieczorem wpływa bowiem korzystnie na jakość snu.

Znajdź swój ulubiony rodzaj aktywności fizycznej

Nie da się ukryć, że najwięcej czasu jesteśmy w stanie poświęcić swoim pasjom. Jeżeli zatem aktywność fizyczna będzie sprawiała nam radość i przyjemność, będziemy skłonni poświęcić na nią sporo wolnego czasu. Nie da się jednak ukryć, że nie każda aktywność fizyczna jest odpowiednia dla wszystkich. Warto jednak być cierpliwym i poszukiwać takiej, która pozytywnie wpłynie na nasze zdrowie oraz samopoczucie psychiczne. Osobom, które cenią sobie spokój, polecana jest joga. Jest to bowiem spokojna aktywnośc fizyczna, podczas której uspokoić można zarówno ciało jak i umysł. Osoby, które lubią sporty kondycyjne, polecane są sztuki walki. Świetnym wyborem będzie karate, boks lub zapasy. Nie da się ukryć, że sztuki walki oprócz ciała, wzmacniają również i ducha. Zaletą uprawiania sportów walki jest również fakt, iż dzięki nim będziemy w stanie obronić się przed ewentualną napaścią. Miłośnikom gier zespołowych spodobają się takie sporty jak siatkówka plażowa, piłka nożna czy koszykówka. Aby jednak móc uprawiać taką aktywność fizyczną, musimy posiadać drużynę. Nasi znajomi na pewno jednak zgodzą się z nami zagrać. Osoby, które cenią sobie kontakt ze zwierzętami zakochają się w jeździectwie. Kontakt z końmi uspokaja i pozytywnie wpływa na ochronę układu nerwowego. Będzie to doskonałe rozwiązanie dla osób, które borykają się z zaburzeniami depresyjnymi oraz lękowymi.
Podsumowując rozważania, z całą pewnością można stwierdzić, że im bardziej lubimy daną aktywność fizyczną, tym więcej czasu jesteśmy jej w stanie poświęcić. Jeżeli cierpimy na chroniczny brak czasu, wprowadźmy ruch do naszego codziennego życia. Najlepiej, jeżeli zamienimy jazdę windą na wchodzenie po schodach, a podróż do pracy odbędziemy pieszo. Warto również poświęcić odpowiednią ilość czasu na poszukiwanie upragnionej aktywności fizycznej. Wybierać możemy spośród sportów zespołowych, sportów walki oraz wielu innych aktywności fizycznych.