Jednym z bardzo skutecznych sposobów na odchudzanie się jest przyspieszenie metabolizmu. Im szybciej nasz organizm będzie trawił dostarczany pokarm, tym mniej odłoży go w formie zapasów, a jednak naszemu organizmowi nie zabraknie żadnych cennych składników.

W rozsądnym odchudzaniu się nie może zabraknąć sprytnych sposobów, które pomogą przyspieszyć cały proces odchudzania się. Prócz rozsądnie dobranej diety i dobrze zaplanowanego menu, musimy pamiętać także o ćwiczeniach fizycznych. Jednak to nie wszystko. Istnieją bowiem skuteczne sposoby na to, by przyspieszyć proces odchudzania się na przykład poprzez znaczne przyspieszenie metabolizmu. Im szybciej nasz organizm będzie trawił dostarczane posiłki, tym mniej z nich odłoży w formie tkanki tłuszczowej. Jak więc przyspieszyć metabolizm?

Jedz więcej, ale rzadziej

Jeśli dzienną porcję jedzenia podzielimy na mniejsze posiłki, które będziemy spożywać częściej, bez wątpienia przyspieszy to metabolizm. Nasz układ pokarmowy zdąży strawić cały posiłek, wchłonąć niezbędne składniki odżywcze i zagospodarować je, ale nie dostarczymy jedzenia na tyle, by można było odłożyć je w formie zapasów. Z resztą, organizm nie będzie miał takiej potrzeby, gdyż w mig dostarczymy kolejny posiłek i kolejne wartości odżywcze.

Dużo pij

Jeśli będziemy pić przynajmniej 2 litry na dobę, bez wątpienia nasz metabolizm znacznie przyspieszy. W ten sposób będzie miał łatwiej trawić spożywane posiłki, szybciej będą one przemieszczały się przez układ pokarmowy, a w dodatku, skutecznie go wypełnią. Najlepiej, aby pić wodę mineralną. Należy unikać spożywania słodkich napojów. Możemy zdecydować się także na picie ziół, herbaty czy świeżych soków owocowych. Pamiętajmy jednak, by były to napoje bez dodatku cukru.

Nie zapominaj o byciu aktywnym

Aktywność fizyczna to bardzo ważna część każdej diety i istotny czynnik przyspieszający metabolizm. Powinniśmy pozwalać sobie przynajmniej 3-4 razy w tygodniu na około 30 minutowe spędzanie aktywnie czasu. Możemy w tym czasie udać się na spacer, na rower, na basen, albo potańczyć we własnym domu. Im więcej będziemy się ruszać, tym szybciej będą pracowały nasze mięśnie, a krążenie krwi znacznie przyspieszy. Co za tym idzie, mięsnie dodatkowo będą zużywały nagromadzoną tkankę tłuszczową, a wraz z szybszym ciśnieniem krwi, poprawi się wygląd naszego ciała, nasza cera, włosy, a metabolizm będzie znacznie szybszy.

Wysypiaj się

Choć nie zawsze jest to łatwe, to powinniśmy regularnie się wysypiać. Zwykle 8 godzin snu to podstawa. Dlaczego jest to takie ważne? Przede wszystkim dlatego, że kiedy jesteśmy zmęczeni i senni, nasz metabolizm również przestaje tak szybko działać. Ponadto, wpływa to na nasze obżarstwo, brak chęci do czegokolwiek i wzrasta lenistwo. Jeśli nie będziemy mieć siły do tego, by się ruszać, z pewnością nie przyspieszymy metabolizmu.

Jadaj regularnie

Wiele osób bagatelizuje ten czynnik, ale wiele badań pokazało, że najlepiej nasz organizm funkcjonuje, kiedy posiłki spożywamy w miarę w równych odstępach czasu, najlepiej nie dłuższych niż 2, 5 do 4 godzin. Pierwszy posiłek powinien być zjedzony do 1 godziny od momentu przebudzenia się. Ostatni zaś, nie później niż 2-3 godziny przed planowanym położeniem się spać. Pamiętajmy również o tym, by starać się jadać o podobnych porach. Nasz układ pokarmowy będzie przyzwyczajony do konkretnego rytmu i znacznie lepiej będzie radził sobie z trawieniem.

Częściej sięgaj po zieloną herbatę

Ogromną zaletą zielonej herbaty jest nie tylko to, że doskonale nawadnia nasz organizm. Dodatkowo, zielona herbata zawiera cenne substancje, które przyspieszają metabolizm i pomagają spalać nagromadzoną tkankę tłuszczową. Jest to również doskonała metoda na usuwanie substancji szkodliwych z organizmu, oksydację i chronienie organizmu przed działaniem wolnych rodników.

Stosuj różne przyprawy

Doskonałą metodą na podkręcenie metabolizmu jest dodawanie wielu różnych przypraw do codziennych potraw. Cynamon, chilli, kolendra, anyż i wiele innych bardzo korzystnie wpływają na nasz układ trawienny. Przyprawy te bardzo skutecznie wspomagają trawienie tkanki tłuszczowej, oczyszczają organizm i znacząco przyspieszają tempo trawienia, nawet bardzo ciężkich potraw. Jeśli więc połączymy dietę lekkostrawną z dodawanymi przyprawami, bez wątpienia uzyskamy wymarzony efekt.

Ogranicz spożywanie tłuszczów trans

Do najgorszych substancji, jakie możemy spożywać w ciągu dnia są tłuszcze trans. Nie tylko są ciężkie do strawienia, ale również bardzo szkodliwe dla naszego zdrowia. Dodatkowo, spożywanie takich tłuszczów bardzo utrudnia spalanie tkanki tłuszczowej w organizmie, za to tłuszcze trans doskonale odkładają się, tworząc dodatkowe fałdki na brzuchu czy poszerzając nasze biodra. Są także odpowiedzialne za tworzenie najtrudniej usuwalnego cellulitu

Nie zapomnij o oczyszczaniu organizmu

Jeśli chcemy przyspieszyć metabolizm, nie możemy zapomnieć o oczyszczaniu organizmu. Jeśli w naszych organach, tkankach i żyłach znajduje się dużo substancji szkodliwych, a często nawet i toksycznych. Niue tylko utrudniają one metabolizowanie, ale bardzo niekorzystnie wpływają na nasz stan zdrowia. Mogą wywoływać wiele poważnych chorób, niszczyć organy, a także predysponować do jeszcze większego odkładania się tkanki tłuszczowej i problemów trawiennych. To zaś przełoży się na jeszcze większe problemy nie tylko ze zdrowiem, ale i z utrzymanie szczupłej sylwetki. Bez oczyszczenia organizmu, skuteczne odchudzanie jest niemal niemożliwe, a już z pewnością znacznie utrudnione. Aby temu zapobiec, oczyść swój organizm korzystając z naturalnych sposobów, jak choćby znaczne zwiększenie spożywania płynów, unikanie substancji szkodliwych, a także zwiększenie ilości spożywanych warzyw i owoców.