Czy naprawdę trzeba zrezygnować z klasycznych słodkości?

Nie ulega wątpliwości, że słodycze, zwłaszcza te dostępne w sklepach i cukierniach nie są pożądane dla naszego zdrowia. Z całą jednak pewnością zaznaczyć należy, że całkowita rezygnacja ze słodkości mogłaby sprawić, że stracilibyśmy motywację do diety odchudzającej, która jest przecież koniecznością jeżeli zależy nam na utracie zbędnych kilogramów. Koniecznie trzeba zaznaczyć, że najlepiej byłoby jednak sięgać po produkty, których składy znamy i które są dobre. Co oznacza produkt z dobrym składem? Niewątpliwie pod pojęciem produktu z dobrym składem kryje się produkt bez cukru rafinowanego i niepotrzebnych nikomu ulepszaczy i wzmacniaczy smaku, takich jak popularny glutaminian monosodowy. Nie da się również ukryć, że dobrze byłoby sięgać po żywność bez sztucznych aromatów oraz bez dodatków, które nie wnoszą nic poza poprawą smaku. Mogą być one bowiem potencjalnie szkodliwe dla naszego zdrowia.

Dlaczego spożywanie słodyczy nam nie służy?

Nie da się ukryć że większość z nas przepada za słodkościami, które zakupić możemy nie tylko w cukierniach i kawiarniach, ale również w supermarketach. Nie warto jednak jadać klasycznych słodkości w nadmiernych ilościach, gdyż skutkować to może pogorszeniem naszego zdrowia. Z całą pewnością dobrze byłoby przyjrzeć się temu co spożywamy. Jeśli jadamy czekoladę, sięgajmy po tę gorzką. Najlepiej zaś wybierać byłoby czekoladę z zawartością minimum 80 procent masy kakaowej. Nie zawsze możemy jednak taką dostać, dlatego zdecydujmy się po prostu na gorzką czekoladę. Spożywanie kolorowych żelków, często z niepotrzebnymi niezdrowymi aromatami może przynieść nam niekorzystne rezultaty w postaci utraty odporności. Jedząc duże ilości rafinowanego cukru zwiększamy również ryzyko powstawania cukrzycy i doprowadzamy do tego, że trudniej nam będzie zgubić nadmierne kilogramy.

Jakie słodkości warto jeść i jak często?

Z całą pewnością nikt z nas nie chce na stałe rezygnować ze słodkości. Na ogół dotyczy to również osób, które nie przepadają za jedzeniem słodyczy. Nie da się ukryć, że spożywanie słodkości nikomu nie przyniosło jeszcze dużo pozytywnych korzyści. Na pewno trzeba jednak zaznaczyć, że jedzenie słodyczy pewnego rodzaju może być mniej szkodliwe, a czasami nawet zdrowe. mowa tu rzecz jasna o słodkościach, które sami przygotujemy. Na pewno dobrze byłoby postarać się zjadać słodycze, które samodzielnie przygotujemy. Świetną opcją będą na przykład dietetyczne muffinki bez cukru na bazie banana, jajek i mąki pełnoziarnistej. Dla osób, które chcą zrezygnować z glutenu, świetną opcją może być mąka kokosowa czy owsiana. Nie da się również ukryć, że dobrą alternatywą dla sklepowych słodkości będą ciasteczka z płatków owsianych z dodatkiem suszonych owoców bez cukru, czekolady i wiórek kokosowych. do takich ciasteczek możemy z powodzeniem dodać również orzechy. Trzeba zaznaczyć że nawet zdrowe słodkości trzeba spożywać z umiarem. bo nadmierne ilości słodkości mogą przyczynić się do gwałtownych skoków cukru we krwi, co nigdy nie jest pożądanym zjawiskiem.