Dlaczego warto spożywać owoce jagodowe na diecie odchudzającej?

Nie ulega wątpliwości, że większość ludzi przepada za smakiem owoców, zwłaszcza takich, których smak i zapach kojarzy nam się z ciepłym latem. Nie da się ukryć, że owoce jagodowe należą właśnie do owoców, które bardzo chętnie spożywamy. Nie da się ukryć, że ich smak jest bardzo wyrazisty i przywodzi wielu z nas na myśl wakacje na łonie natury. Nie da się ukryć, że owoce jagodowe zawierają całe mnóstwo antyoksydantów. Antyoksydanty są świetną opcją dla każdego, kto stara się dbać o swoje zdrowie. Owoce jagodowe zawierają też niesmowicie dużo błonnika, który jest niezbędny, jeżeli chcemy usprawnić pracę naszego układu trawiennego. Należy mieć na uwadze, że szczególnie powinno na tym zależeć osobom będącym na diecie odchudzającej. Nie da się ukryć, że owoce jagodowe są również lekkostrawne.

Którym owocom warto zaufać na diecie?

Nie da się ukryć, że wśród najbardziej lubianych i znanych owoców jagodowych wymienić należy: maliny, borówki amerykańskie, jagody leśne czy czarne jeżyny. Nie unikajmy również truskawek. Nie da się ukryć, że owoce jagodowe oprócz licznych ilości witamin są również nieodzowne na dietach odchudzających. Dzieje się tak głównie ze względu na ich niski indeks glikemiczny. Z całą pewnością można również stwierdzić, że owoce jagodowe można spożywać na wiele rozmaitych sposobów. Możemy je zamrozić i sporządzić z nich domowej roboty zdrowe lody owocowe. Można dodawać je do koktajli i soków owocowych. Wreszcie, możemy owoce jagodowe dodać do porannej porcji naszej owsianki lub jaglanki. Nie da się również ukryć, że owoce jagodowe warto dodawać do zup owocowych. Na pewno można je zjeść także jako pyszną przekąską. Owoce jagodowe z jogurtem naturalnym i orzechami stanowią świetne rozwiązanie na podwieczorek albo też na drugie śniadanie, które z powodzeniem możemy zabrać do pracy.

Jakie ilości owoców jagodowych spożywać i w jakiej formie?

Na pewno nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie jak duże ilości owoców jagodowych powinniśmy zjadać każdego dnia. Z całą jednak pewnością warto byłoby pamiętać o tym jak niesamowicie istotne jest zadbanie o właściwy poziom glukozy w naszym organizmie. Unikajmy więc spożywania owoców z wysokim ładunkiem i z wysokim indeksem glikemicznym. Nie zapominajmy jednak i o tym jak niezmiernie istotne jest to, aby spożywać we właściwych ilościach owoce z niskim indeksem glikemicznym. Wyżej wspomniane już owoce jagodowe z całą pewnością do takowych należą, ale czy warto spożywać je w nadmiernych ilościach? Z całą pewnością nie. Nadmiar szkodzi bowiem często bardziej niż niedobór. Z owocami, nawet tymi o niskim indeksie glikemicznym bardzo często można przesadzić. Z tego też względu dobrze byłoby pamiętać o tym jak niesamowicie ważne jest to, aby jadać określone ilości owoców jagodowych. Nie zapominajmy o tym, że owoce jagodowe powinniśmy jeść nie więcej niż dwa razy dziennie. Dwie porcje owoców to ilość rekomendowana przez większość dietetyków. Co ważne, ilość ta jest wystarczająca dla osób na różnego rodzaju dietach odchudzających.