Zachowanie właściwej masy ciała jest bardzo istotne i to z kilku powodów. Po pierwsze, wiele osób przykłada dużą wagę do kwestii estetycznego wyglądu. Jest to ważne ale nie najważniejsze. O wiele istotniejsza powinna być kwestia zdrowia. Nadwaga przeradzająca się z czasem w chorobliwą otyłość to preludium do poważnych kłopotów zdrowotnych. Cukrzyca, miażdżyca, problemy z poruszaniem się, otłuszczenie wątroby i innych narządów wewnętrznych to jedynie wycinek problemów z jakimi muszą zmagać się osoby otyłe. Zachowanie właściwej wagi i zgrabnej sylwetki wymaga systematycznej pracy i odrobiny wysiłku. Jeszcze więcej wysiłku w powrót do formy musi włożyć osoba, która ma na sobie kilkanaście zbędnych kilogramów.

Zbilansowana dieta i aktywność fizyczna

Każdy, kto chce mieć szczupłą sylwetkę i odpowiednią wagę musi postępować dwutorowo. Istotna jest zarówno zdrowa i odpowiednio zbilansowana dieta, jak i aktywność fizyczna. Sukces nie będzie możliwy, jeżeli postawi się tylko na jedną z tych opcji. Głodówki mogą doprowadzić jedynie do problemów odżywiania takich jak anoreksja. Z kolei nawet najbardziej wymagający trening nie przyniesie spodziewanych rezultatów jeżeli ilość przyjmowanych kalorii będzie kilkukrotnie przekraczała dzienne zapotrzebowanie organizmu człowieka. Jedynie łącząc zdrową dietę z aktywnością i ćwiczeniami można zgubić zbędne kilogramy i cieszyć się szczupłą i wysportowaną sylwetką.

Jak dopasować dietę do potrzeb organizmu?

Chcąc wybrać odpowiednią dietę należy przede wszystkim poznać potrzeby organizmu. Każdy człowiek jest inny, inne jest więc także jego zapotrzebowanie kaloryczne. Na wielu portalach dostępne są darmowe kalkulatory przy pomocy których można w kilka chwil wyliczyć szacowane dzienne zapotrzebowanie organizmu na kalorie. Jeżeli ktoś by chciał otrzymać bardziej dokładne dane, to powinien wybrać się na sesje do dietetyka. Warto także obserwować własny organizm. Niektóre osoby mają problem z tolerancją laktozy, inne cierpią na nietolerancję glutenu, a jeszcze inne nie są w stanie normalnie funkcjonować nie spożywając mięsa w ciągu dnia. Sztywne wytyczne dietetyczne warto dopasowywać do własnych potrzeb. Dzięki temu będzie na talerzu nie tylko zdrowo, ale też i smacznie.

Odrobina ruchu każdego dnia

Jeżeli ktoś do tej pory nie uprawiał żadnej aktywności fizycznej, to nie powinien od razu rzucać się na przysłowiową głęboką wodę, bo może to skończyć się przemęczeniem, szybkim spadkiem motywacji, a w najgorszym wypadku kontuzją, którą trzeba będzie leczyć przez kilka tygodni. Aktywność sportową należy do codziennego życia prowadzać stopniowo. Można zacząć na przykład od częstszych spacerów, stopniowo rezygnując z samochodu lub zamieniając go na rower. Już pół godziny aktywności w ciągu dnia znacząco może poprawić metabolizm. Dobrze jest także przemyśleć co by się chciało robić. To, że siłownie są niezmiernie popularne w ostatnim czasie nie oznacza wcale, że każdy musi na nie chodzić. Aktywności do wyboru jest całe mnóstwo – można biegać, jeździć na rowerze czy rolkach, spacerować z psem czy zapisać się na treningi gier zespołowych.