Jakie kasze są szczególnie polecane na diecie odchudzającej?

Na dietach odchudzających nie brakuje produktów, które warto spożywać oraz produktów, których warto byłoby unikać. Z całą pewnością nie sposób w krótkim artykule wymienić wszystkich produktów, które powinno się spożywać na diecie odchudzającej. Na pewno jednak warto włączyć do swojego jadłospisu kasze, zwłaszcza te gruboziarniste. Nie da się ukryć, że kasze różnego rodzaju oddziałują niezwykle pozytywnie na nasz organizm. Dobrze byłoby więc zadbać o ich regularne spożycie. Na pewno na uwagę zasługuje fakt, że kasze, zwłaszcza te gruboziarniste posiadają niski indeks glikemiczny. Spożywajmy więc kaszę gryczaną, kaszę bulgur i kaszę pęczak.

Jakich kasz dobrze by było unikać?

Na diecie dobrze jest pamiętać o tym, jak niezmiernie ważny jest umiar. Jeżeli nasza dieta będzie w dziewięćdziesięciu procentach opierać się na produktach zdrowych to te dziesięć procent mogą stanowić produkty niekoniecznie zdrowe. Nie da się bowiem ukryć, że każdy z nas musi sobie czasami pozwolić na małe co nieco. Najczęściej w chwilach kryzysu sięgamy po rozmaite słodkości. Nie ma w tym rzecz jasna nic złego i nie należy się tego bać. Koniecznie trzeba zaznaczyć, że na diecie odchudzającej warto byłoby unikać spożywania niektórych kasz. Z całą jednak pewnością przy zachowaniu umiaru, o którym mowa już powyżej, możliwe będzie ich spożywanie. Ograniczyć powinno się spożywanie kaszy jaglanej, gdyż zawiera ona bardzo wysoki indeks glikemiczny. Posiada ona jednak bardzo dużo wartości prozdrowotnych, dlatego nie wykreślajmy jej całkowicie ze swojej diety. Warto spożywać kaszę jaglaną z dodatkiem białkowym, takim jak na przykład mięso, ryba czy orzechy. Jest świetną opcją na kolację czy na obiad do sztuki mięsa.

Które kasze są lekkostrawne?

Nie da się ukryć, że na diecie odchudzającej dobrze byłoby zatroszczyć się o to, aby spożywać produkty lekkostrawne. Gama produktów lekkostrawnych jest bardzo szeroka, dlatego każdy z nas znajdzie w niej coś dla siebie. Nie da się jednak ukryć, że nade wszystko powinniśmy starać się spożywać produkty wysokiej jakości. Z całą pewnością do takich produktów zaliczyć należy chociażby kasze. Najpopularniejsze kasze to: kasza gryczana palona i niepalona, kasza jaglana czy kasza kuskus. Wszystkie te kasze są zdrowe, chociaż różnią się między sobą właściwościami odżywczymi. Nie ulega jednak wątpliwości, że jeżeli zależy nam na spożywaniu kasz lekkostrawnych, powinniśmy sięgać właśnie po kaszę jaglaną i kaszę kuskus. Koniecznie trzeba zaznaczyć, że kasza jaglana w odróznieniu od kaszy kuskus wymaga dość długiego, bo dwudziestominutowego gotowania. Kaszę kuskus możemy zaś spożyć od razu po zalaniu jej gorącą wodą i odczekaniu kilku minut. Nie da się ukryć, że kasza jaglana, zwana również prosem, zawiera całe mnóstwo pozytywnie wpływających na nasze zdrowie składników odżywczych. Na uwadze mieć też należy, że kasza jaglana działa na nasz organizm zasadotwórczo. Dzięki temu odkwasza go, więc polecana jest wszystkim będącym na dietach odchudzających oraz oczyszczających.