Co z papierosami na diecie?

Nie ulega wątpliwości, że używki różnego rodzaju są we współczesnym świecie coraz bardziej popularne. Z całą jednak pewnością można stwierdzić, że używki są szkodliwe z rozmaitych względów. Najczęściej sięgamy po kawę, papierosy i alkohol. To trzy najbardziej znane i jednocześnie jedne z najbardziej szkodliwych substancji. Oczywiście jeżeli chodzi o kawę to spożywana z umiarem nie szkodzi, a wręcz pomaga naszemu zdrowiu. Tę samą zasadę można by oczywiście odnieść do wysokoprocentowych trunków. Należy jednak mieć na uwadze, że w przypadku alkoholu trzeba być jeszcze bardziej ostrożnym niż w przypadku kawy. Nie da się ukryć, że kawa zawiera pewne substancje pomocne na diecie odchudzającej. Jeżeli jednak zależy nam na przyśpieszeniu przemiany materii, bezpieczniej byłoby sięgać po kawę zieloną, która zawiera bardzo wiele pomocnych na diecie odchudzającej substancji. Na pewno dobrze byłoby zaopatrzyć się również w kawę z topinamburu, która wspaniale wpływa na przemianę cukrów. Co jednak z papierosami? Otóż nie udowodniono, aby papierosy miały jakikolwiek pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Wręcz przeciwnie, istnieje bardzo wiele niepodważalnych dowodów na to, że palenie tytoniu szkodzi. Nie da się więc ukryć, że dobrze byłoby postarać się nade wszystko unikać palenia tytoniu, bez względu na to czy jesteśmy na diecie czy też nie.

Czy warto pić alkohol na diecie?

Oprócz wyżej wspomnianej już kawy, alkohol jest jedną z używek, która stosowana z umiarem nie powinna wyrządzić naszemu organizmowi wiele szkód. Nie da się ukryć, że czerwone wino spożywane z umiarem może wręcz nam pomóc zadbać o zdrowie. Udowodniono bowiem, że antyoksydanty zawarte w czerwonym winie odpowiadają za jego antynowotworowe działanie. Ponadto, czerwone wino działa pozytywnie na układ krążenia. Nie da się również ukryć, że osoby, które piją regularnie małe ilości czerwonego wina rzadziej narzekają na problemy kardiologiczne i są bardziej zrelaksowane. Czerwone wino, zwłaszcza wytrawne może nam również pomóc w walce z otyłością i nadwagą. Warto jednak unikać na diecie pewnych rodzajów alkoholi. Na pewno nie pijmy często słodkich drinków na bazie mocnego alkoholu. Unikajmy też nade wszystko spożywania piwa, gdyż zawiera ono sporo kalorii i posiada wysoki indeks glikemiczny.

Jak zachować umiar?

Nie ulega wątpliwości, że kluczem do osiągnięcia sukcesu żywieniowego jest umiar. Jeżeli uda nam się zachować umiar w jedzeniu oraz piciu, istnieją duże szanse na to, że nasza dieta odchudzająca będzie skuteczna. Z całą pewnością dieta odchudzająca powiedzie się, jeżeli nie będziemy sięgać po papierosy. Nie da się również ukryć, że alkohol ani kawa w nadmiernych ilościach nie będą wskazane. Jeżeli jednak sięgamy już po kawę, nie przesadzajmy z jej ilością. Warto byłoby również spróbować zamienić tradycyjną kawę na kawę zieloną, polecaną przez dietetyków. Nie ulega wątpliwości, że bezpiecznie byłoby spożywać również niewielkie ilości alkoholu, najlepiej czerwonego wina wytrawnego. Oczywiście możemy też sięgać po inne trunki, ale unikajmy piwa i słodkich drinków.