Jakie soki owocowe są najpopularniejsze?

Nie ulega wątpliwości, że wiele osób lubi popijać soki owocowe różnego rodzaju. Do najpopularniejszych rodzajów soków owocowych zaliczyć możemy takie soki jak: sok pomarańczowy, sok grejpfrutowy czy sok z jabłek. Nie ulega wątpliwości, że bardzo popularne są również soki z czarnych porzeczek i z truskawek. Koniecznie trzeba jednak zaznaczyć, że nie zawsze sok, który zakupimy w sklepie spożywczym jest sokiem dobrej jakości. Nierzadko mylimy z sokami nektary i napoje. Tymczasem nektary i napoje różnego rodzaju zazwyczaj zawierają w swoim składzie duże ilości cukru. Trzeba mieć na uwadze, że cukier rafinowany jest bardzo szkodliwy dla każdego, w szczególności zaś dla osób, które borykają się z różnego rodzaju problemami zdrowotnymi. Trzeba pamiętać, że cukier będzie też niezdrowy dla osób na dietach odchudzających. Należy więc bardzo ostrożnie wybierać soki w sklepach i popularnych supermarketach.

Jakie soki owocowe są najwartościowsze?

Soki owocowe posiadają mnóstwo witamin, dotyczy to zwłaszcza soków świeżo wyciskanych. Nie ulega wątpliwości, że zanim kupimy jakiś sok, powinniśmy przyjrzeć się z uwagą jego etykiecie. Na pewno warto byłoby zainteresować się sokami z etykietą: sok 100 %. Istnieją bowiem duże szanse na to, że taki sok będzie zdrowszy niż jego odpowiedniki w postaci napoju czy nektaru. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że napoje to nic innego jak sok zmieszany z dużą ilością wody. Na uwagę zasługuje fakt, że do najzdrowszych soków należą te wypijane na świeżo, wyciskane. Wyciskane soki różnią się jednak między sobą zawartością witamin. Najwięcej witamin posiadają soki wyciśnięte w wyciskarkach wolnoobrotowych. Znacznie mniejsze ilości witamin zawierają soki wyciskane w popularnych sokowirówkach. Nie ulega wątpliwości, że najzdrowsze na dietach odchudzających będą soki z cytrusów i jabłek z dodatkiem warzyw. Sok z jabłek będzie bardzo ciekawie komponował się z sokiem buraczanym, podczas gdy popularny sok z pomarańczy idealnie skomponuje się z sokiem z marchewki z dodatkiem plasterka imbiru. Takie soki to nie tylko prawdziwa bomba witaminowa, ale również świetna przekąska na diecie odchudzającej. Na pewno minie trochę czasu zanim sięgniemy po kolejną przekąskę po wypiciu soku.

Jakie minusy ma spożywanie soków?

Nie da się jednak ukryć, że medal ma dwie strony i spożywanie soków niesie również ujemne dla naszego organizmu korzyści. Wśród ujemnych korzyści na pewno wymienić należy to, że soki owocowe i warzywne świeżo wyciskane posiadają dość wysoki indeks glikemiczny. Takie soki składają się bowiem z samych cukrów prostych, przez co bardzo szybko podnoszą poziom cukru we krwi. Osoby mające problemy z metabolizmem cukrów powinny więc nade wszystko unikać wypijania takowych soków. Nie ulega wątpliwości, że dobrze byłoby pamiętać też o tym, że soki są pozbawione dużych ilości błonnika. Błonnik jest natomiast zawarty w koktajlach, które również warto spożywać na diecie odchudzającej. Kluczem do sukcesu jest spożywanie umiarkowanych ilości soków i koktajli. Na pewno można będzie wówczas mówić o korzyściach.