Dlaczego konwencjonalne słodycze nam szkodzą?

Nie da się ukryć, że wielu z nas ma problemy z uzależnieniem od słodkości, które możemy zakupić w sklepach. Nie da się ukryć, że cukierenki i kawiarnie cieszą się obecnie dużym zainteresowaniem. Słodkie szejki, aromatyczne mrożone kawy z syropami i kaloryczne ciasta z kremami to tylko przykłady słodyczy, po które ochoczo sięgamy. Nie da się ukryć, że okazja do zjedzenia czegoś słodkiego znajduje się najczęściej sama. Świętować możemy bowiem urodziny przyjaciółki, awans w pracy czy po prostu pierwszy dzień jesieni. Nie ulega wątpliwości, że wielu z nas sięga po słodycze wtedy, gdy dopada nas chandra lub po prostu mamy gorszy dzień. Tłumaczymy sobie zawsze wtedy, że to tylko jednorazowe i od jutra wezmiemy się za dietę. Niestety bardzo często nie rzucamy słodkości i spożywamy je także następnego dnia i kolejnego. Warto jednak pamiętać, że rafinowany cukier zawarty w konwencjonalnych słodkościach bardzo nam szkodzi. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim dlatego, że konwencjonalny cukier rafinowany pogarsza naszą gospodarkę węglowodanową. Od spożywania dużych ilości słodkości do cukrzycy już bardzo krótka droga. Ponadto warto mieć na uwadze, że nadmiar cukru w diecie może powodować nadmierne przetłuszczanie się włosów, ich wypadanie i problemy z cerą. Oczywiście słodkościom trudno odmówić również wpływu na naszą sylwetkę, najczęściej jednak niekorzystnego.

Czym możemy zastąpić cukier?

Nie da się ukryć że najlepiej byłoby zrezygnować z jadania słodyczy sklepowych. Jeżeli przygotowujemy swoje własne wypieki dobrze byłoby jednak postawić na ciasta bez cukru rafinowanego. Czym jednak możemy go zastąpić, aby nie rujnować swojego zdrowia i sylwetki? Na pewno warto przyjrzeć się zdrowym słodzikom. korzystać możemy przede wszystkim z cukru brzozowego zwanego ksylitolem. Pomóc nam może również erytrytol, który jest nieco mniej popularny, ale ma tę zaletę, że posiada prawie zero kalorii. Nie ulega wątpliwości, że dobrym zamiennikiem cukru może być również syrop klonowy, syrop z agawy czy popularna stewia. Nie da się ukryć, że lepiej także sięgać po miód niż po cukier, gdyż mimo kaloryczności zawiera on szereg właściwości prozdrowotnych.

Co jeść zamiast tradycyjnych słodyczy i jak często?

Wiele osób zastanawia się po jaki rodzaj słodkości sięgać zamiast tych tradycyjnych dostępnych w sklepach oraz w cukierniach. Na to pytanie nie można udzielić jednej, pełnej odpowiedzi. Na pewno jednak warto byłoby zainteresować się stronami internetowymi, na których znajdziemy przepisy na fit wypieki. Dobrym pomysłem na letni deser będzie również pudding chia, który przygotujemy na mleku z dodatkiem ksylitolu i nasion chia. Deser należy pozostawić w lodówce na noc i rano spożyć go z owocami i orzechami różnego rodzaju. Z nasionami szałwii hiszpańskiej wspaniale komponują się orzechy włoskie, które mają również świetny wpływ na przemianę materii. Przyśpieszają one metabolizm, dzięki czemu spalamy kalorie szybciej i nie musimy obawiać się o to, że pojawi się u nas kłopot z nadprogramowymi kilogramami.