Nie zapominaj o tym, aby odpowiednio planować swoją dietę!

Nie da się ukryć, że zdrowe żywienie staje się coraz to popularniejsze. Z całą jednak pewnością zdrowe żywienie wymaga od nas dużo silnej woli i samozaparcia. Nie ulega wątpliwości, że wielu z nas nie podoba się konieczność nagłego planowania posiłków. Dobrze byłoby więc nauczyć się planować jadłospisy wcześniej. Nie zapominajmy o tym, że działanie bez planu zazwyczaj kończy się niefortunnie, a my tracimy motywację do osiągnięcia celu. Jeżeli więc zależy nam na tym, aby jadać zdrowo i cieszyć się piękną sylwetką, zastanówmy się nad tym czy aby nie powinniśmy się przyjrzeć naszej diecie. Warto zaznaczyć, że odpowiednio zaplanowany jadłospis uwzględnia całe mnóstwo produktów spożywczych różnego rodzaju. Warto wspomnieć tutaj nie tylko o owocach i warzywach, ale również o zbożowych produktach. Sięgajmy jednak po te produkty, które są pełnoziarniste. Nie zapominajmy o tym jak zdrowe są płatki owsiane górskie czy mąka razowa z pełnego przemiału. Pokochajmy też kasze, zwłaszcza te grube.

Nie unikaj owoców ani warzyw!

Nie ulega wątpliwości, że owoce i warzywa to najzdrowszy rodzaj pożywienia. Oczywiście nie wszystkie warzywa i owoce będą posiadały tyle samo witamin. Najwięcej witamin i wartości odżywczych mają rzecz jasna warzywa i owoce sezonowe. Najkorzystniej jest oczywiście jadać warzywa z własnej grządki i owoce z własnego sadu. Nie da się jednak ukryć, że nie każdy z nas posiada odpowiednią przestrzeń do posadzenia warzyw czy owoców. Nie ulega wątpliwości, że dobrze byłoby kupować w sklepach warzywa sezonowe. Wiosną oraz latem warto cieszyć się smakiem lokalnych produktów. Kupujmy więc świeżą marchewkę i buraki u lokalnych rolników. Nie zapominajmy również o tym jak wiele wartości odżywczych posiadają często niedoceniane przez nas ziemniaki czy pory. Warzywa z polskiej grządki obfitują w naprawdę wiele witamin, dlatego dobrze jest dać im szansę i wprowadzić je do swojego codziennego jadłospisu. Nie unikajmy również owoców, zwłaszcza sezonowych, z niskim ładunkiem i indeksem glikemicznym. Spożywanie warzyw oraz owoców z niskim indeksem jest wskazane szczególnie osobom będącym na diecie odchudzającej i oczyszczającej.

Jedz powoli, dokładnie przełykaj każdy kęs

Niektóre osoby mogą zastanawiać się co takiego ważnego jest w tym, aby odpowiednio przeżuwać. Nie ulega jednak wątpliwości, że właściwe przeżuwanie wiele nam ułatwia. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że proces trawienia zdaniem wielu badaczy rozpoczyna się już w naszych ustach. Jeżeli więc bardzo dokładnie pogryziemy najmniejszy kęs pożywienia, istnieją spore szanse na to, że uda nam się lepiej strawić całość posiłku. Jest to szczególnie ważne dla osób, które mają niemały problem z kłopotami żołądkowymi. Nie ulega wątpliwości, że bardzo dobrym rozwiązaniem jest również jedzenie małych porcji. Wkładajmy do naszych ust małe kęsy, aby nie było trudno nam ich pogryzc. Nie da się również ukryć, że bardzo dobrze byłoby nauczyć się przeżuwać każdy kęs przynajmniej kilkanaście razy. Pomoże nam to lepiej strawić posiłek.