Nie zapomnij zaplanować jadłospisu

Nie ulega wątpliwości, że dieta odchudzająca to dla większości osób bardzo trudne wyzwanie. Pamiętać trzeba przede wszystkim o tym, aby nie działać bez planu. Odpowiednio przyrządzony plan żywieniowy może nam pomóc nie tylko w walce z nadprogramowymi kilogramami, ale również w walce ze stresem. Należy bowiem dodać, że stres bardzo często doprowadza do tego, że stajemy się drażliwi, przez co spożywamy więcej posiłków. To z kolei doprowadza do tego, że ciężko nam jest się odchudzić, nawet jeśli bardzo tego pragniemy. Warto więc byłoby postarać się o to, aby sporządzić sobie jadłospis. Jadłospis powinien prezentować się we właściwy sposób. Oznacza to, że powinien on uwzględniać poszczególne produkty żywnościowe w ilości odpowiedniej dla dorosłego człowieka. Nie powinno więc zabraknąć świeżych warzyw oraz owoców, najlepiej tych sezonowych. Nie zapominajmy także o tym jak niezmiernie istotne jest to, aby spożywać posiłki o określonych porach. Zastosowanie jadłospisu oszczędzi nam czasu, zdrowia i pieniędzy dlatego warto zrobić to już dziś. Jeżeli nie umiemy tego zrobić samodzielnie, dobrym pomysłem będzie poproszenie o pomoc doświadczonego dietetyka.

Dlaczego warto spożywać pięć porcji warzyw zamiast trzech?

Nie ulega wątpliwości, że spożywanie warzyw oraz owoców jest niezmiernie istotne. Nie da się również ukryć że warzywa i owoce powinny stanowić tak naprawdę podstawę każdej diety. Na pewno warto byłoby mieć na uwadze, że właściwa dieta to taka, która uwzględnia spożywanie minimum trzech porcji warzyw i dwóch porcji owoców. Ostatnio jednak nowe rekomendacje dietetyków i lekarzy mówią o tym, że powinniśmy spożywać nie trzy, a pięć porcji warzyw! Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że warzywa zawierają całe morze witamin i składników mineralnych. Na pewno na uwagę zasługuje fakt, że wiele warzyw może pomagać osobom odchudzającym się. Mowa tutaj przede wszystkim o warzywach zawierających duże ilości błonnika. Nie warto unikać na diecie także warzyw liściastych, takich jak rodzimy jarmuż, szpinak czy sałata lodowa.

Nie stosuj diet drakońskich!

Koniecznie trzeba zwrócić uwagę na fakt, że we współczesnym świecie nierzadko narażeni jesteśmy na rozmaite pułapki. Ten problem dotyczy również diet odchudzających. Nie da się ukryć, że stosowanie drakońskich diet odchudzających bardzo często bywa problemem. Nie wiadomo co do końca sprawia, że zaczyna zależeć nam na tym, aby spożywać jak najwięcej produktów spożywczych, których na diecie nie powinno się spożywać. Tymczasem wiele nieodpowiednich diet zaleca ich spożywanie. Problemem jest również jedzenie zbyt małych ilości tylko po to, aby szybko i dużo schudnąć. Jest to podejście bardzo nieodpowiedzialne i bardzo zgubne. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że jedzenie zbyt małych ilości sprawia, że nasz organizm nie spala nadmiernej tkanki tłuszczowej, lecz magazynuje ją. Nie ulega wątpliwości, że dobrze byłoby postarać się sprawić, byśmy nauczyli się unikać diet drakońskich. Jeżeli więc widzimy slogan: schudnij 10 kilogramów w tydzień, podejdzmy do całego artykułu bardzo sceptycznie.