Jakie owoce warto byłoby jadać na diecie?

Nie da się ukryć, że na diecie warto byłoby spożywać minimum pięć porcji warzyw i owoców dziennie, z czego owoce powinny stanowić dwie porcje. Koniecznie trzeba zaznaczyć, że spożywanie owoców we właściwych proporcjach sprzyja utrzymaniu gospodarki węglowodanowej w ryzach. Na pewno należy wspomnieć o tym, że pewne owoce są polecane na dietach odchudzających, a pewne wręcz przeciwnie. Na uwagę zasługuje fakt, że nie każdy owoc będzie również dobry dla każdego. Są bowiem osoby, którym określony rodzaj owoców będzie szkodził. Generalnie jednak przyjmuje się zasadę, że owoce z niskim indeksem glikemicznym są jak najbardziej polecane osobom z nadwagą i otyłością. Wśród owoców z niskim indeksem glikemicznym wyróżnić należy chociażby: maliny, porzeczki, borówki amerykańskie czy dzikie leśne jagody. Nie należy zapominać także o wiśniach czy jeżynach. Miejmy na uwadze również to, że bardzo dobrze byłoby spożywać jabłka, śliwki oraz gruszki w umiarkowanych ilościach. Zawsze jedzmy owoce ze skórką, która zawiera duże ilości błonnika.

Czy wszystkie owoce na diecie są dozwolone?

Oczywiście polemizować należy ze stwierdzeniem, że wszystkie owoce na diecie są dozwolone. Pewnych owoców należałoby bowiem unikać. Oczywiście nie oznacza to, że w ogóle nie możemy pozwolić sobie na zjedzenie owocu ze średnim lub z niskim indeksem glikemicznym. Należy jednak mieć na uwadze, że takie owoce powinno spożywać się znacznie rzadziej niż owoce mające średni lub niski indeks glikemiczny. Owoce ze średnim lub niskim indeksem glikemicznym powinny być spożywane z dodatkiem orzechów lub nasion, które spowolnią wzrost glukozy w naszej krwi i sprawią, że owoce będą się znacznie lepiej trawiły.

Uważaj na owoce z wysokim indeksem glikemicznym

Nie da się jednak ukryć, że spożywanie niektórych rodzajów owoców na diecie odchudzającej może przynosić więcej szkody niż pożytku. Na pewno na diecie warto unikać owoców, które mają bardzo dużo kalorii. Zazwyczaj powinno się również unikać owoców, które posiadają wysoki indeks i wysoki ładunek glikemiczny. Wysoki indeks i ładunek glikemiczny odpowiadają bowiem za szybkie podniesienie się cukru we krwi. Nie da się ukryć, że na owoce z wysokim indeksem glikemicznym powinny szczególnie uważać osoby borykające się z zaburzeniami metabolicznymi. Na owoce z wysokim indeksem i ładunkiem glikemicznym powinny uważać również osoby, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Jeżeli bowiem poziom glukozy we krwi gwałtownie nam wzrasta, możemy mieć nie lada problem z tym, aby zapanować nad głodem. Dobrze byłoby wówczas postarać się unikać spożycia niezdrowej przekąski. Nie zawsze się to jednak udaje, w efekcie czego tyjemy. Na jakie owoce powinno się więc uważać w szczególności na diecie odchudzającej? Z całą pewnością wśród takich owoców wyróżnić należy: dojrzałe banany, daktyle czy rodzynki. Nie da się również nie wspomnieć o winogronach. Jeżeli więc musimy już sięgnąć po banana, wybierzmy tego niezbyt dojrzałego. Zawiera on skrobię oporną, dzięki czemu jego indeks glikemiczny jest mniejszy.