Czy można jeść i spalać tkankę tłuszczową? Co jadać, by obniżać swoją masę ciała? Jak pozbyć się nagromadzonej w organizmie wody?

Choć nie każdy to wie, z pewnością możemy znacznie obniżyć swoją masę ciała, jeśli będziemy odpowiednio się odżywiać. Za pomocą diety możemy także oczyścić swój organizm, a nawet usunąć nadmiar wody w organizmie, który nam zalega. Jakie produkty wesprą nas w tym zadaniu? Co jadać, aby być zdrowym, szczupłym i nie martwić się o nadmiernie nagromadzoną wodę?

Dlaczego należy pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?

Nagromadzona w naszym organizmie woda musi być regularnie usuwana. Powinniśmy każdego dnia dużo pić, ale i dużo wydalać. Wraz z moczem wydalać powinniśmy również wiele szkodliwych substancji, które mogą powodować choroby, utrudniać odchudzanie czy przyczyniać się do rozwoju np. nowotworów. Jeśli nadmiar wody zacznie zalegać w naszym organizmie, zaczniemy czuć się bardzo źle, szybko podupadniemy na zdrowiu, a dodatkowo, nadmiar substancji szkodliwych nie będzie usuwany. Właśnie dlatego powinniśmy regularnie dbać o odpowiednie wydalanie wody z organizmu i unikać jej zatrzymania.

Co jeść, by pozbyć się nadmiaru wody w organizmie?

Na szczęście, walkę z zatrzymaną wodą w organizmie możemy rozpocząć za pomocą odpowiedniej diety. Wystarczy, że zaprzestaniemy spożywać produktów, które przyczyniają się do zatrzymywania wody, jak choćby sól czy cukier. Nie powinniśmy także spożywać alkoholu. Jeśli chcemy pobudzić nasz układ wydalniczy do wzmożonej pracy powinniśmy pić więcej wody mineralnej, spożywać herbatę z mniszka lekarskiego, a także dbać o to, by w organizmie zawsze potas był na odpowiednim poziomie. Odpowiedni poziom potasu chroni wiele naszych organów, ale jest niezwykle istotny również dla pracy naszych nerek. Należy więc zadbać o poziom potasu i jadać produkty bogate w ten cenny minerał. Ponadto, dla dobra naszego organizmu, warto zwiększyć spożycie produktów bogatych w witaminę B6. Usunąć nadmiar wody pomoże także jedzenie gorzkiej czekolady i zwiększenie spożycia czosnku.

Co powinniśmy jadać, aby schudnąć?

Choć proces odchudzania się jest bardzo złożony, to możemy znacząco wpłynąć na utratę nadprogramowych kilogramów, jeśli tylko zadbamy o odpowiednie produkty w codziennej diecie. Jedząc na przykład grejpfruity i arbuzy dostarczamy naszemu organizmowi wiele cennych witamin i minerałów, skutecznie nawadniamy wszystkie tkanki, oczyszczamy organizm z zalegających substancji szkodliwych i toksyn, a przy tym wprowadzamy do organizmu produkty małokaloryczne, do których strawienia nasz organizm musi zużyć więcej kalorii, niż zostanie przyswojonych. Jest to więc idealny sposób na pozbycie się nadmiernych kilogramów.

Jeśli chcesz schudnąć, jedz cynamon

Cynamon jest bardzo zdrową przyprawą, która zawiera wiele cennych substancji. Doskonale sprawdzi się dodawany do herbaty, kawy czy kakao. Pasuje do wielu dań, które często spożywamy na śniadanie, obiad i kolację. Może być także niezastąpiony w zdrowych deserach. Wielką zaletą cynamonu jest to, że niezwykle silnie przyspiesza przemianę materii, znacząco podkręcając nasz metabolizm. Cynamon wpływa na szybszą pracę układu trawiennego, oczyszcza nasz organizm, wspiera układ wydalniczy i prace nerek, by jeszcze skuteczniej usuwały nagromadzone substancje szkodliwe.

Aby schudnąć, jedz powoli

Wiele już badań udowodniło, że tempo jedzenia ma ogromny wpływ na odczucie sytości. Im wolniej jemy, tym szybciej nasz mózg odbiera ten proces i szybciej wysyła informacje o sytości. Niestety, ale zanim informacja o napełnieniu się żołądka dotrze do naszego mózgu zwykle mija pewien czas. Jeśli będziemy jedli powoli, informacja ta dotrze w tym samym czasie, ale my zdążymy zjeść znacznie mniejszą porcję. Warto więc ociągać się przy jedzeniu, dokładnie przeżuwać każdy kęs i jak najwięcej rozdrabniać pokarm, który przyjmujemy. Warto także nakładać porcje na mały talerz. Wówczas nasze oczy przekażą mózgowi informacje o dużej porcji i w pewnym sensie oszukamy nasz umysł.

Jeśli chcesz schudnąć, jedz truskawki

Truskawki to wspaniałe owoce, które wielu z nas może wyhodować we własnym ogródku czy nawet parapecie. Są bogate w cenne enzymy, które w mig rozprawiają się z tkanką tłuszczową i szybko przygotowują nasz organizm do szybszego trawienia. Ponadto, są bogatym źródłem witamin C, A i B1. Dzięki dobremu nawilżeniu organizmu i skóry, świetnie wpływają na naszą sylwetkę, skórę, włosy i paznokcie. W truskawkach znajduje się dużo błonnika, a także magnez, wapń, fosfor i sole mineralne, które pomagają schudnąć i wzmacniają kości. Wielką zaletą truskawek jest również to, że świetnie wpływają na usuwanie cholesterolu i przemianę materii. Ponadto, są niskokaloryczne i zawierają cenne składniki chroniące nas organizm przed chorobami nowotworowymi.

Chrup marchewkę, by zrzucić zbędne kilogramy

Jako doskonały sposób na chęć na coś słodkiego uważa się chrupanie marchewki. Jest naturalnie słodka, zawiera bardzo dużo błonnika i nasyci nas na tyle, że wystarczy nam to do kolejnego obfitego posiłku, jakim będzie obiad czy kolacja. Zamiast sięgać po słodycze, wybierajmy marchewki.

Nie zapominaj o zdrowych tłuszczach

Dla zdrowia i urody nie zapominajmy o zdrowych tłuszczach. Ograniczyć w diecie powinniśmy jedynie tłuszcze zwierzęce, zaś jak najwięcej powinniśmy spożywać ryb i tłuszczów roślinnych, które dostarczają nam cennych kwasów omega3, omega6 i omega9 w idealnych proporcjach. Jeśli wiec chcemy zlikwidować uczucie niedosytu po jedzeniu, zadbać o swoją sylwetkę i urodę, a także zadbać o zdrowie, nie zapominajmy o zdrowych tłuszczach i dostarczajmy swojemu organizmowi wszystkiego, co jest mu niezbędne do prawidłowego funkcjonowania.