Każda kobieta dbająca o piękny i zdrowy wygląd z pewnością choć raz w życiu stosowała dietę odchudzającą. Nic w tym dziwnego, gdyż smukłe uda, wąska talia i plaski brzuch to marzenie każdej kobiety. Gdy odchudzanie staje się zawodne, wówczas warto sięgnąć po skuteczną i sprawdzoną dietą jogurtową.

Wiele pięknych pań chcąc cieszyć się figurą katalogowej modelki musi często zrezygnować z ulubionych rarytasów i słodkości i przejść na dietę niskokaloryczną, która pozwoli im uzyskać wymarzoną sylwetkę. Wydaje się, że czasem warto zrezygnować z ulubionych łakoci, gdyż dzięki temu można cieszyć się młodym i pięknym wyglądem do późnych lat życia. Często się zdarza, że mimo ciągłych głodówek i spożywaniu niskokalorycznych potraw nasza figura pozostawia wiele do życzenia. Wówczas to warto sięgnąć po skuteczną dietę jogurtową. Jest ona idealnym rozwiązaniem dla pań, które uwielbiają spożywać nabiał w każdej postaci. Otóż skuteczność tej diety kryje się w tym, że do każdego posiłku dołączony jest jogurt. Jeśli zatem uwielbiasz jogurty zarówno z dodatkiem różnorodnych owoców takich jak: brzoskwinie, truskawki, jagody morele czy wiśnie, jak i jogurty naturalne to dieta jogurtowa jest dla Ciebie idealnym rozwiązaniem.

Na czym polega skuteczność diety jogurtowej.

W ostatnim czasie dieta jogurtowa jest bardzo popularna. Cieszy się ona dużym uznaniem, wśród wielu pań, które to mogą pochwalić się piękną i szczupłą sylwetką. Dieta jogurtowa zakłada spożywanie podczas każdego posiłku kefiru lub jogurtu. W ramach diety jogurtowej należy spożywać każdego dnia cztery kubeczki tych produktów. Są one spożywane z odpowiednio dobranymi składnikami odżywczymi, co zapewnia systematyczne spalanie tłuszczu oraz stopniową utratę wagi. Stosując dietę jogurtową dodatkowo można jeść produkty, które dobrze komponują się ze źródłem żywej kultury bakterii jogurtowych, wśród których można wymienić pieczywo, warzywa oraz owoce. Dieta jogurtowa zawiera w swym składzie cenne, pełnowartościowe oraz łatwo strawne białko, które to jest niezbędne do prawidłowej budowy komórek oraz wytwarzania enzymów i hormonów. Ponadto dostarcza organizmowi niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania witaminy A, B1, B12 i niacynę, które to regulują procesy przemiany materii, wzmacniają układ nerwowy oraz znacznie podwyższają odporność organizmu. Ponadto dieta jogurtowa jest niezwykle bogata w wapń oraz substancje mineralne konieczne do budowy kości. Jest zatem idealnym rozwiązaniem zarówno dla nastolatek jak i dojrzałych kobiet. Stosowana przez dwa tygodnie, dieta jogurtowa pozwala na utratę nawet do siedmiu kilogramów.

Jakie są korzyści ze stosowania diety jogurtowej?

Dieta jogurtowa podobnie jak szereg innych diet niskokalorycznych posiada zarówno szereg wad jak i zalet. Niewątpliwą zaletą tej diety jest to, że dostarcza ona każdego dnia organizmowi wszystkie składniki, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Poza tym taka dieta odchudzająca pozwala najeść się do syta, dzięki czemu osoba ją stosująca nie odczuwa głodu. Kolejnym plusem tej diety jest to, że można każdego dnia spożywać różnorodne typy jogurtów, które to uwielbiane przez większość osób. Dieta ta pozwala na spożywanie jogurtów zarówno o normalnej zawartości tłuszczu, jak i jogurtów o obniżonej zawartości tłuszczu. Ponadto w diecie tej uwzględnione są inne produkty takie jak warzywa, owoce oraz produkty zbożowe, dzięki czemu nie jest ona monotonna. Co więcej już po kilku dniach stosowania tej diety można odczuć jej dobroczynne działanie na organizm. Otóż dieta jogurtowa działa na nasz organizm oczyszczająco dlatego osoby które ja stosują czują się lżejsze oraz mają dobre samopoczucie. Ponadto w spożywanych, w dużej ilości jogurtach znajdują się żywe kultury bakterii, które pomagają w procesach związanych z trawieniem pokarmu.

Przykładowy jadłospis diety jogurtowej.

W przeciwieństwie do innych diet, w menu diety jogurtowej znajdują się niewyszukane produkty, które można bez problemu zakupić w każdym markecie spożywczym. Oprócz jogurtów w różnej postaci zawiera ona sporo bogatych w składniki odżywcze owoców i warzyw. Stosując dietę jogurtową na pyszne śniadanie można zjeść banana z wybranym jogurtem owocowym z musli. Inną propozycja jogurtowego śniadania jest jedna pomarańcza, dwie kanapki chleba z szynką i oczywiście jeden dowolny jogurt. Inna wersja śniadania zezwala na skonsumowanie jednego jabłka z owocowym jogurtem oraz garścią dowolnych suszonych owoców. Mogą to być suszone śliwki, jabłka czy gruszki. Niemniej pyszne są zestawy obiadowe. Jeden z wybranym wariantów posiada w swym menu całą ugotowaną pierś z kurczaka z dodatkiem ryżu, a na deser przewidziany jest oczywiście jogurt. Podczas stosowania diety jogurtowej na obiad można też zajadać się usmażonym na małej ilości oliwy z oliwek tłuszczu filetem z pstrąga lub dorsza oraz bukietem surowych warzyw. A jeszcze inna opcja to warzywa gotowane na parze oraz ziemniaki z koperkiem. W menu obiadowym musi też koniecznie znaleźć się wybrany przez nas jogurt. Niezwykle pyszne są również kolacje. Jedna z propozycji zawiera w swym menu twarożek zmieszany z jogurtem naturalnym z dodatkiem dwóch bułek grahamek. Inna z kolei zezwala na spożycie jednego grejpfrut, dwóch mandarynek z dodatkiem jogurtu z musli. Doskonałym pomysłem na kolacje jest też duża kromka chleba razowego z serem, papryką, a do tego jedno jajko ugotowane na twardo. Idealnym pomysłem na pyszną kolację jest też spożycie kromki ciemnego chleba z margaryną, dwóch plasterków białego chudego sera oraz jednego jabłka. W tych wszystkich zestawach nie można zapomnieć o spożyciu kubeczka owocowego jogurtu.
Dieta jogurtowa zawiera wszystkie niezbędne składniki odżywcze dlatego jest w pełni bezpiecznym pomysłem na szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów.