Każda kobieta chce wyglądać pięknie i czuć się atrakcyjnie. Regularna aktywność fizyczna pomaga nam utrzymać sprężyste i gibkie ciało. Aby jednak nasze włosy i skóra wyglądały dobrze, konieczna jest odpowiednio dobrana dieta. Jeżeli wprowadzimy do swojej codziennej diety dużą ilość świeżych warzyw i owoców, możemy być pewni, że nasza skóra i włosy nam za to podziękują. Na co dzień możemy korzystać z wielu produktów, które będą wywierały pozytywny wpływ na nasz wygląd. Warto wiedzieć jakie to produkty i wprowadzić je do swojej diety.

Świeże soki owocowe i koktajle dla pięknej cery

Świeże owoce i warzywa są nieodzowne w diecie, która ma służyć urodzie. Nie każdy z nas lubi jednak spożywać warzywa na surowo. Dlatego też warto polubić świeżo wyciskane soki owocowe i warzywne. Na uwagę zasługują takie warzywa jak marchewka, burak czy seler. Warzywa korzeniowe warto łączyć z owocami, takimi jak jabłka, pomarańcze czy mandarynki. Połączenie warzyw i owoców zagwarantuje nam wyśmienity smak soku. Warto pamiętać, aby używać wolnoobrotowej wyciskarki, dzięki której żadne witaminy nie ulegną zniszczeniu. Soki warzywno-owocowe warto popijać codziennie. Najlepiej jeżeli będą one dodatkiem do posiłku. Świeże soki warto wypijać bezpośrednio po przygotowaniu, kiedy to mają najwięcej witamin i składników mineralnych. Soki pomogą nam w zachowaniu pięknej cery o ujednoliconym kolorycie. Jeżeli mamy problem z trądzikiem lub przebarwieniami, powinniśmy wypijać sok z marchewki. Zawiera on bowiem sporo beta-karotenu, dzięki czemu pozytywnie wpłynie na naszą skórę. Sok z marchwi wspomoże również walkę z oznakami przedwczesnego starzenia się skóry. Regularne picie soków będzie również pomocne w walce z cellulitem, z którym boryka się wiele kobiet.

Różnokolorowe sałatki skarbnicą witamin

Jeżeli zależy nam na pięknym wyglądzie, warto wprowadzić do swojej codziennej diety sałatki. Bazę sałatki powinny stanowić takie warzywa jak rukola, szpinak czy sałata lodowa. Zielone warzywa są bowiem słynne z właściwości antynowotworowych. Ze względu na wysoką zawartość antyutleniaczy, warzywa zielone wspomogą walkę ze zmarszczkami. Kobiety, których dieta bogata jest w liściaste warzywa zielone, cieszą się jędrną cerą przed długie lata. a ich koleżanki zastanawiają się czemu to zawdzięczają. Dodatkiem do sałatek powinny być warzywa, najlepiej sezonowe. Nie powinno zabraknąć nam takich warzyw jak papryka, pomidory oraz ogórki. Korzystajmy również z bogactwa przypraw. Dodatek ziół, kurkumy oraz papryki sprawi, że sałatka będzie miała więcej właściwości prozdrowotnych. Zrezygnujmy z gotowych sosów sałatkowych na rzecz oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia. Możemy wykorzystać również musztardę oraz niewielką ilość miodu. Sałatka powinna być polana dressingiem tuż przed podaniem. Wierzch sałatki warto posypać orzechami, pestkami słonecznika oraz maku. Nie od dziś bowiem wiadomo, że orzechy mają ogromny wpływ na nasze zdrowie oraz urodę. Do sałatki można dodać również sery, takie jak mozarella oraz słona feta. Wzbogacą one wartość odżywczą sałatki. Uważajmy jednak na to, by ilość nabiału w naszej diecie nie była zbyt duża. Nabiał w nadmiarze niekorzystnie wpływa bowiem na stan skóry i może nasilać zmiany trądzikowe.

Pij dużo wody i naparów ziołowych

Skóra potrzebuje odpowiedniej ilości nawodnienia. Aby była jędrna i napięta, musimy zapewnić jej nawilżenie. Najlepiej zaś dbać o to nawilżenie od wewnątrz. Dlatego też warto dbać o to, by wypijać codziennie minimum dwa litry wody niegazowanej. Do wody warto dodawać świeże owoce i zioła, które wzbogacą jej smak. Możemy postawić również na dodatek plasterków świeżego ogórka, który ma silne działanie oczyszczające. Oczyszczanie organizmu z toksyn jest bowiem szczególnie ważne, jeżeli chcemy zachować urodę. Godne uwagi są również napary ziołowe. Do ich przygotowania warto używać ziół dobrej jakości, takich jak na przykład mięta, rumianek czy melisa. Zioła te działają detoksykująco na nasz organizm. Wspomogą więc walkę z problemami skórnymi, takimi jak egzema czy trądzik. Osoby, które mają problem z niedoskonałościami skóry i nadmiernym wydzielaniem sebum powinny spróbować naparu z fiołka trójbarwnego. Warto również zainteresować się zieloną herbatą. Zielona herbata zawiera bogate źródło przeciwutleniaczy, które wspomogą naszą walkę z upływającym czasem. Dzięki zielonej herbacie nasz organizm będzie łatwiej radził sobie ze spalaniem kalorii. Regularne picie ziół i zielonej herbaty pomoże nam również utrzymać wymarzoną wagę.
[h5]Jedzenie może być też kosmetykiem[/h5]. Przy pomocy wielu produktów spożywczych możemy przygotować maseczki na twarz oraz włosy. Jeżeli nasza skóra jest sucha i szorstka, warto skorzystać z dobroczynnych właściwości awokado. Awokado należy rozgnieść widelcem i uzyskaną papkę nałożyć na twarz. Do maseczki możemy wkropić kilka kropli olejku z drzewa herbacianego, dzięki czemu maseczka zadziała również na niedoskonałości. Maseczkę należy trzymać na twarzy przez minimum kwadrans. Po tym czasie będzie można ją zmyć. Skóra po takim zabiegu będzie jędrna i nawilżona. Posiadaczki cer tłustych i trądzikowych powinny być zadowolone z maseczki z drożdży. Dzięki takiej maseczce pozbędziemy się uporczywych niedoskonałości i przebarwień. Jeśli zmagamy się z suchymi i szorstkimi włosami, powinnyśmy wykorzystać jajka do przygotowania odżywczej maski. Jajka wymieszajmy z oliwą oraz łyżką ulubionej odżywki i nałóżmy na włosy na minimum pół godziny. Po zmyciu maski, włosy powinny być dociążone i nawilżone.
Dieta sprzyjająca urodzie nie jest wbrew pozorom zbyt skomplikowana. Ważna jest odpowiednia ilość warzyw i owoców. Warto jadać sałatki i wypijać soki warzywne oraz owocowe. Odpowiednia ilość płynów sprawi, że nasza skóra będzie jędrna i nawilżona. Produkty spożywcze można również stosować zewnętrznie. Do zrobienia maseczek warto wykorzystać awokado, jajka oraz drożdże. Aby domowe zabiegi kosmetyczne były skuteczne, należy jednak stosować je regularnie.